Monitorul Cartierelor
Zona industrială a Clujului se modernizează. Proiectul Culoarului de Nord, în consultare publică
Planul urbanistic zonal pentru culoarul de mobilitate nord, Pod Oașului-Răsăritului – Pod Ira, a fost publicat spre consultarea publică. Proiectul va transforma radical zona idustrială a Clujului.
Proiectul culoarului de nord Cluj - Răsăritului-Ira, în consultare publică/captură foto: broșură proiect primariaclujnapoca.ro
Bulevardul va descongestiona axa est-vest a orașului
Primăria a publicat în dezbatere publică planul urbanistic zonal (PUZ) pentru proiectul „Culoar de mobiliate nord – pod Oașului – Răsăritului – străzile Răsăritului – Câmpul Pâinii – pod IRA”.
După realizarea podului, un nou bulevard care traversează orașul pe axa Est-Vest, de la IRA până la Gară, va fi amenajat în proximitatea căii ferate. Culoarul de pe Câmpul Pâinii va avea menirea de a descongestiona traficul din cartierele Mărăști, Iris și Bulgaria.
Noul bulevard se va întinde pe o lungime de aproximativ 4 kilometri.
„Cetățenii să-și imagineze că pe acest culoar de nord, pornind de la noul pod Răsăritului, care va fi gata anul viitor, până la podul Ira, practic vom avea un nou bulevard cu patru benzi, care va decongestiona tot ceea ce avem astăzi pe această axă est-vest.
Acest proiect reprezintă un canal alternativ de mobilitate și va contribui la ceea ce înseamnă dezvoltarea și modernizarea Clujului”, declara primarul Emil Boc în vara anului trecut.
Din punct de vedere tehnic, proiectul presupune:
- modernizarea intersecțiilor,
- amenajarea străzilor Răsăritului și Câmpul Pâinii la un profil de culoar cale ferată (16/21 ml) cu benzi de circulație, piste de biciclete, aliniamente de arbori și mobilier urban;
- modernizarea rețelei de iluminat public stradal și a sistemului de semaforizare;
- instalarea unui sistem de management al traficului;
- se vor amenaja suprafețe în vederea delimitării locurilor de parcare.
Zonele verzi propuse ocupă o suprafață de 56.000 mp, iar zonele pietonale se vor întinde pe 45.000 mp.
În ceea ce privește pistele de biciclete, acestea vor reprezenta 7,5% din suprafața proiectului.
Culoarul de Nord, conectat la rețeaua feroviară
De asemenea, în proiect va fi intergată rețeaua de transport public urban și se va realiza conectarea la circulația feroviară metropolitană.
„În privința trenului metropolitan, vreau să știți că acest tren SE FACE. Există discuții tehnice cu privire la eficientizarea acestuia, să își atingă maximul de potențial, ceea ce înseamnă rapiditate mai mare, intervale mai scurte de circulație, analizăm acum dacă asta ar însemna creerea unui nou fir de cale ferată între Gara Cluj și Apahida. Se poate face și fără acest fir nou, dar atunci nu își atinge eficiența maximă din perspectiva frecvenței și a intervalului orar în care se circulă. (...).
După care noi corelăm avizul final al CFR-ului cu culoarul de nord Gară-Câmpul Pâinii-IRA”, declara Emil Boc în ședința de prezentare a bugetului municipiului Cluj-Napoca pentru 2023.
Conceptul de amenajare arhitecturală și urbanistică este propus de specialiștii de la Mossfern și NV Construct.
Culoarul cu patru benzi va fi amenajat pe axa de nord a orașului, de la Podul Răsăritului până la Podul IRA și „va scoate” traficul de pe strada Aurel Vlaicu și mai multe străzi adiacente.
CITEȘTE ȘI: