Monitorul Cartierelor
Vechea pasarelă pietonală peste Someșul Mic de pe Oașului-Răsăritului, desființată în regim de urgență. Unele elemente pot ceda!
Primăria Cluj-Napoca va demola vechea pasarelă pietonală care leagă străzile Oașului și Răsăritului. Circulația pietonilor în zonă se va realiza exclusiv pe Podul Răsăritului.
Vechea pasarelă pietonală Oașului-Răsătirului. Sursă foto Primăria Cluj-Napoca
Pasarela pietonală peste Someșul Mic ce asigură legătura dintre strada Oașului (intersecție cu strada Traian) și strada Răsăritului (intersecție cu Parcul Feroviarilor) se desființează. Vechea pasarelă se află în amonte de noul pod Oașului-Răsăritului.
„Valoarea de inventar a pasarelei pietonale strada Oașului – Răsăritului este de 95.140 lei. Materialele și piesele rezultate în urma desființării vor fi valorificate. Imobilul, respectiv pasarela pietonală, a cărui demolare este necesară, este situat pe strada Oașului – strada Răsăritului. Desființarea construcției – pasarelă pietonală – este necesară din cauza faptului că lucrările autorizate pentru realizarea podului nu pot fi îndeplinite fără defacerea pasarelei existente, respectiv lucrările de finalizare a amenajării albiei și lucrările de relocare a conductelor de apă și gaz, montate pe pasarela existentă”, spun reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca.
În urma inspecțiilor s-a constatat că grinzile principale prezintă degradări (defecte de suprafață, pete, impurități, pete de rugină); lipsa protecției anticorozive sau degradarea celei existente; infiltrații vizibile.
„Ținând cont de starea actuală a obiectivului și având în vedere faptul că din cauza degradărilor la elementele infrastructurii, în prezent este pusă în pericol desfășurarea în siguranță a circulației pietonale pe pasarelă. Astfel, se impune restricționarea traficului pietonal pe pasarelă. Având în vedere starea actuală a construcției și faptul că există risc de cedare imediată la unele elemente, cu pericol de accidente pentru persoanele aflate în zonă, recomandăm demontarea în regim de urgență a structurii existente”, spun experții tehnici consultați de primărie.
O dată cu finalizarea podului Oașului-Răsăritului, traficul pietonal de pe pasarelă va fi preluat de acesta prin cele două trotuare astfel că pasarela existentă nu va mai prelua trafic. De asemenea, starea de degradare a infrastructurii pasarelei nu asigură condițiile de stabilitate și siguranță în exploatare, fiind necesară demolarea acesteia.
A început numărătoarea inversă pentru inaugurarea noului pod
Lucrările la Podul Răsăritului, care presupun și reconfigurarea intersecției străzilor Oașului cu Traian, vor fi încheiate în 15 iunie. Însă după finalizarea lucrărilor, Podul Oașului Răsăritului va intra în etapa de recepție, urmând să fie deschis circulației.
„Podul va fi gata atunci, în luna iunie, și va însemna un progres major în materie de mobilitate și de circulație, care va lega două părți importante ale orașului. Este o lucrare fanion în materie de infrastructură și mă bucur că o putem finaliza la timp”, declara, recent, primarul Emil Boc.
Administrația locală a dat ordinul de începere a lucrărilor la acest obiectiv de infrastructură în septembrie 2021.
Proiectul este realizat de către Asocierea Freyrom SA-Procons Group SRL-Costin și Vlad Birou de proiectare SRL-Integrated Road Solutions SRL.
Valoarea contractului este de 22.756.557,36 lei fără TVA - obiectiv finanțat prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”.
„Podul Răsăritului intră în etapă finală de recepție în luna iunie, odată cu finalizarea intersecției și a lucrărilor edilitare”, a adăugat primarul Emil Boc.
Detaliile tehnice privind podul Oașului-Răsăritului:
- suprafața terenului pe care se construiește noul pod este de 2.000 mp;
- lungimea podului construit pe structură metalică este de 57,90 m;
- secțiunea transversală a podului va avea 26 m;
- partea carosabilă: 4 benzi de circulație;
- 2 piste de biciclete și 2 trotuare;
- rețelele edilitare de pe pasarela existentă vor fi relocate pe noua construcție;
- proiectul prevede și instalarea unui sistem de iluminat arhitectural.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: