Monitorul Cartierelor
Pod auto nou pe strada Fabricii de Zahăr, spre Bulevardul Muncii, în locul pasarelei pietonale. Va costa peste 56 de milioane de lei.
Un pod auto va facilita accesul din strada Fabricii de Zahăr pe Bulevardul Muncii. Acesta va fi construit pe locul actualei pasarele pietonale suspendate.
Pod auto nou va fi construit pe strada Fabricii de Zahăr, în locul pasarelei pietonale din poză. FOTO: Google Maps
Primăria construiește un nou pod pe strada Fabricii de Zahăr, pe tronsonul cuprins între strada Plevnei și Câmpina, la sud, și Bulevardul Muncii, la nord. Podul auto cu două benzi de circulație, trotuare, piste de biciclete și aliniament verde va fi realizat în locul pasarelei suspendate existente.
Proiectul va ajunge pe masa consilierilor locali în ședința de luni, 15 aprilie, pentru dezbatere și aprobarea indicatorilor tehnico-economici.
Un an și jumătate pentru proiectarea și construirea podului
Potrivit documentației disponibile pe site-ul primăriei, investiția se ridică la 56.390.549 lei cu TVA, din care 34.190731.894 lei cu TVA - lucrări de construcţii-montaj. Lucrarea va fi finanțată din bugetul local și din alte surse constituite conform legii. Durata de realizare a investiției este de 18 luni, iar durata de realizare a lucrărilor, de 12 luni.
Lungimea totală amenajată este de 769 ml, partea carosabilă va avea o lățime de 7 m. Lungimea trotuarelor și a pistelor de biciclete va fi de 769 m și vor fi amenajate 15 locuri de parcare. Suprafață totală a terenului amenajat este de 22.764 mp. Devizul general a fost întocmit de SC Costin și Vlad Birou de Proiectare SRL.
„Studiul de fezabilitate propune modernizarea şi reconfigurarea străzii Fabricii de Zahăr, pe toată lungimea studiată, prin decaparea integrală a structurilor rutiere existente şi punerea în operă a unei structuri rutiere noi semirigide, creearea unor spatii destinate circulației pietonale şi de biciclete pe ambele părtii ale carosabilului și înlocuirea pasarelei pietonale existente cu un pod nou pe arce zăbrelite cu calea jos, asigurând astfel continuitate desfăşurării circulaţiei atât de vehicule, cat şi pietonale şi de biciclete”, se arată în documentul studiat.
Două benzi auto, trotuare și piste de biciclete pe ambele sensuri
Podul nou din cartierul Bulgaria/ Iris va avea următoarele caracteristici:
- parte carosabilă: lățime 2x3.5m, încadrată de o parte si de alta cu borduri;
- trotuar de o parte și de alta a părţii carosabile: lățime cuprinsă între 1.40 - 2.00 m;
- pistă pentru biciclete de o parte şi de alta a paţii carosabile: lăţime 1.50 m;
- aliniament verde de o parte şi de alta a paţii carosabile: lățime cuprinsă între 1.00 - 1.50 m;
- parcări (parcare laterală longitudinala pe bandă adiacentă):
- pe partea dreaptă proiect se vor amenaja 5 locuri de parcare, dintre care 2 locuri cu stație de încărcare;
- pe partea stângă proiect se vor amenaja 10 locuri de parcare.
Podul, „cerut” prin Planul de mobilitate urbană durabilă
Planul de mobilitate urbană durabilă (PMUD) 2021-2030 al Clujului subliniază că un punct vulnerabil al tramei stradale este dat de calea ferată și de râul Someș care îngreunează conectivitatea pe direcţia nord-sud.
„Numărul redus de treceri (pasaje / pasarele) face ca intersecţii precum Tăietura Turcului (trecere la nivel peste calea ferată), pasajul de pe str. Piaţa Gării sau str. Fabricii să fie suprasolicitate. Mai mult de atât, în lungul celor două coridoare (Someşul şi calea ferată) nu există circulații continue care să asigure o bună descărcare a traficului pe direcţia est-vest”, se arată în PMUD.
Prin realizarea acestui proiect, se urmărește realizarea unui culoar de mobilitate urbană care să accesibilizeze zona studiată şi să prioritizeze transportul public dar şi deplasarea în siguranţă cu mijloace de transport alternative sau deplasarea pietonală. Investiţia propusă va duce la economisirea timpilor de deplasare şi a energiei utilizate, reducerea costurilor de operare a autovehiculelor, îmbunătăţirea capacităţii portante a străzilor.
„Urmare a implementării unui Pod peste Râul Someş în zona str Fabrica de Zahăr, alternativă mai scurtă pentru unii utilizatori pentru a accesa zona cartierului Muncii, prin care se realizează o nouă legătură a zonei Bd. Muncii cu zona centrală, se identifică o reducere a traficului total pe 3 axe principalele paralele, respectiv str. Oașului, str. Fabricii, str. Beiuşului și str. Dumitru Georgescu-Kiriac, cu procente cuprinse între 7% (pe str. Oașului și str. Fabricii) și până la 15% (str. Beiuşului şi str. Dumitru Georgescu-Kiriac). De asemenea, se observă o redistribuire a traficului pe străzile adiacente noului coridor creat de traversarea Someşului pe noul pod. În concluzie, ca urmare a evaluării / testării senzitivităţii modelului calibrat s-a constatat că acesta este suficient de elastic şi nu suni necesare calibrări suplimentare, conducând la variaţii realiste şi consistente la nivelul rețelei urbane de transport”, se mai arată în documentație.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: