Monitorul Cartierelor

DÂMBUL ROTUND - Strada Doinei, prea înclinată pentru a fi asfaltată!

În timp ce alte străzi înclinate din Cluj-Napoca au fost modernizate fără probleme, firma angajată de Primărie nu mai putut asfalta o bucată de 12m din strada Doinei pe motiv că este mult prea abruptă.

Pe strada Doinei din cartierul Dâmbul Rotund există o situaţie demnă de scenariile celor mai proaste comedii: firma Diferit, cea care a executat lucrările de modernizare nu a mai asfaltat ultima porţiune de 12 metri din stradă pentru că panta era prea mare. Astfel că la cinci ani de la modernizarea străzii, proprietarul casei de la nr.93, adică ultima casă de pe stradă are doar noroi în faţa curţii, deşi drumul public începe tocmai de la poarta lui. Şi ca tot tacâmul să fie complet pentru clujeanul ghinionist, indirect, Primăria i-a blocat accesul în propria curte după ce i-a dat două locuri de parcare vecinului de mai jos, iar în spatele locurilor de parcare a fost ridicată o bordură înaltă de 15-20 centimetri. “În dreptul bordurii, proprietarul imobilului de la nr. 91 a primit loc de parcare, în stradă, pe carosabil, în ciuda faptului că are curte. Eu mi-am cumpărat maşină de lucru, dar nu mai pot să fac nimic pentru că sunt blocat, nu am acces în curte. Trebuie să îmi las maşina pe stradă că nu am cum să o aduc în curte”, spune Florin Oprea, proprietarul casei de la nr. 93.

Blocat complet de multe ori

Ambele locuri de parcare sunt ale proprietarului de la nr. 91, posesor a două autoturisme. Clujeanul de la nr. 93 spune că de multe ori vecinul său are ambele maşini parcate pe locurile respective şi se mai întâmplă să deschidă şi poarta de la curte pentru diferite probleme pe care le are de rezolvat. Atunci, accesul este imposibil şi dacă ar avea de transportat acasă materiale de dimensiuni mari, Florin Oprea are două variante: fie le cară în spate, fie renunţă să mai cumpere ceva care nu poate fi cărat cu braţele. 


Audienţe peste audienţe la Primărie, dar fără rezultat

Clujeanul afirmă că modernizarea străzii s-a făcut în anul 2009, iar la finalizarea lucrărilor nici măcar nu au aveau trotuare pe ultima porţiune care ar fi fost prea înclinată ca să mai fie asfaltată. “Prima dată când am făcut o sesizare, cei de la Primărie mi-au spus că s-au înţeles cu cetăţenii să facă bordura (bordura de 20 cm din spatele locurilor de parcare – n.red.), dar nici vorbă de aşa ceva. A doua oară am făcut sesizare şi mi-au dat răspuns că trebuie făcute exproprieri, serpentine şi alte chestiuni tehnice pentru 12 metri de drum neasfaltat. Iar a treia oară când am făcut sesizare, mi-au trimis răspuns că panta e prea mare şi nu se poate face niciun fel de lucrare de asfaltare. Firma care a făcut lucrările ar fi spus că nu poate să facă nimic din cauză că panta e prea mare”, explică Florin Oprea.

Cum comentează reprezentanţii Primăriei situaţia

Acelaşi răspuns l-au oferit şi reprezentanţii Primăriei Cluj-Napoca, la solicitarea monitorulcj.ro. “Strada Doinei a fost asfaltată în anul 2009, însă porţiunea de aproximativ 12 metri de la capătul străzii nu a putut fi modernizată din cauza înclinaţiei prea mari, de 30%, a pantei. Din punct de vedere tehnic, panta pentru acces auto nu poate fi executată, nivelul acesteia fiind exagerat. La momentul execuţiei lucrărilor, s-a asigurat acces pietonal pe scări, nefiind posibilă şi asigurarea accesului auto pe acea porţiune de la capătul străzii”, au precizat reprezentanţii Biroului Mass-Media din cadrul Primăriei.


Pentru lucrare pe banii proprietarului, panta nu e prea înclinată

Florin Oprea declară că după ce toate solicitările către Primărie au eşuat, anul trecut, în vară, a depus o altă solicitare prin care a cerut să asfalteze pe banii lui acea bucată de pământ de 12 metri. Răspunsul a fost afirmativ din partea autorităţilor locale: i se permite să asfalteze porţiunea respectivă, de data aceasta panta nefiind prea înclinată. “Am primit aprobare să fac lucrarea pe banii mei, dar nu mi se pare normal să fac o lucrare pe banii mei pe un teren public. Eu plătesc impozit pe casă şi pe maşină în fiecare an şi ar fi culmea să mai fac şi lucrări pe banii mei. Ca să îmi asfaltez eu bucăţica asta de teren, am scos act de urbanism, iar apoi ar trebui să îmi fac act de construire şi plus alte documente pentru partea tehnică. M-ar costa cam 2.000 euro actul de construire şi vreo 7.000 lei tot tronsonul ăsta de 36 mp ca să îl asfaltez”, explică Florin Oprea.

Omul este hotărât să nu se dea bătut şi să îi determine pe cei de la Primărie să asfalteze bucata de stradă din bani publici. Astfel, a dat Primăria în judecată şi aşteaptă să primească termenul pentru prima înfăţişare din proces.


Alte străzi înclinate, dar asfaltate în municipiu

În Cluj-Napoca mai există multe alte străzi înclinate, dar pentru care nu a fost nicio problemă să fie asfaltate. Astfel, în cartierul Andrei Mureşanu, străzile Dimitrie Bolintineanu, Iosif Vulcan şi Aviator Bădescu sunt înclinate, dar asfaltate. O altă stradă foarte înclinată în municipiu este Tăietura Turcului care a fost, de asemenea, asfaltată. De asemenea, C.A. Rosetti este considerată printre cele mai înclinate străzi din oraş, dar a fost totuşi asfaltată.

Cum se asfaltează la alţii străzile înclinate

În multe oraşe din Europa, dar şi din SUA există străzi cu grad de înclinaţie mult mai mare decât peticul de 12 metri de pe strada Doinei care i-a speriat pe cei de la Diferit. De exemplu, în San Francisco, americanii au găsit soluţia potrivită să modernizeze străzi cu grade de înclinaţie de 35-37 grade.


Strada Baldwin din Noua Zeelandă, aflata într-o zonă rezidenţială este considerată printre cele mai abrupte străzi din lume: este înclinată cu 35%, ceea ce înseamnă că la fiecare 2.86 metri urcaţi te afli mai sus cu 1 metru.

abonare newsletter