Național

Jumătate din angajații TAROM ar putea fi disponibilizați. Ministrul Transporturilor: „Compania trebuie să intre în reorganizare economică”.

Tarom trebuie să intre într-o reorganizare economică, după primirea ajutorului de la Comisia Europeană, susține ministrul Transporturilor. Sorin Grindeanu sugerează restructurări ce ar putea include disponibilizări.

TAROM ar putea intra într-o etapă de restructurare, insclusiv prin disponibilizări/Foto: Tarom Facebook.com TAROM ar putea intra într-o etapă de restructurare, insclusiv prin disponibilizări/Foto: Tarom Facebook.com

 

 


Autoritățile române și-a exprimat în câteva rânduri intenția de a salva compania Tarom, însă ajutorul venit din partea Comisiei Europene va presupune și ulterioare restructurări. 

 


TAROM va primi până la finele lunii ajutor din partea Comisiei Europene şi apoi va intra într-o etapă de reorganizare economică, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

„Odată cu primirea acestui ajutor de la Comisia Europeană noi trebuie să intrăm într-o etapă de reorganizare şi suntem deschişi la orice fel de propunere care să ducă la aşezarea TAROM pe nişte principii economice solide. 
Nu intră în discuţie dorinţa noastră de a salva această companie, dorinţa de a găsi orice fel de soluţii, inclusiv parteneriate care să ducă la acest scenariu fericit. (...). Mâine avem o comisie mixtă la Bucureşti şi încercăm să găsim soluţii pentru TAROM", a afirmat Grindeanu.


CITEȘTE ȘI: 
„Legea austerității” pune pe butuci TAROM: salariile, diminuate cu 60% de măsurile fiscale ale lui Ciolacu! Piloții își caută de lucru

Întrebat ce înseamnă reorganizarea economică pentru TAROM, ministrul Transporturilor a sugerat disponibilizarea a 50% din angajaţi, potrivit Agerpres.ro

„O companie de mărimea TAROM, care e aşezată pe baze economice corecte, are în mod normal în jur de 500, 600 de angajaţi, 90% dintre ei fiind personal navigant. Noi avem dublu”, a spus Grindeanu.


Aproape 200 de milioane de euro pentru restructurarea TAROM

Guvernul a acordat Tarom un ajutor de stat individual pentru salvare, în valoare de 36,7 milioane de euro, autorizat de Comisia Europeană în februarie 2020, în condițiile în care situația financiară a companiei s-a deteriorat constant în ultimii ani. De altfel, CE a deschis o investigație aprofundată pentru a evalua dacă măsurile de sprijin acordate de autoritățile române companiei aeriene TAROM sunt conforme cu normele UE privind ajutoarele de stat acordate întreprinderilor aflate în dificultate, potrivit Consiliului Concurenței.

Întrucât Tarom nu a avut capacitatea financiară de a rambursa ajutorul de stat pentru salvare, autoritățile române au decis restructurarea companiei și transmiterea unui plan de restructurare către Comisia Europeană. Astfel, la 28 mai 2021, autoritățile române au notificat Comisiei un plan de restructurare a companiei TAROM.


Planul de restructurare stabilește un pachet de măsuri pentru raționalizarea operațiunilor TAROM, reînnoirea flotei companiei aflate în proces de învechire și reducerea costurilor, potrivit Comisiei Europene.
România intenționează să sprijine restructurarea printr-o finanțare publică de aproximativ 190 de milioane EUR. Acest sprijin ar urma să fie acordat sub forma unei injecții de capital, a unei subvenții și a eliminării din bilanț a datoriilor corespunzătoare valorii ajutorului pentru salvare (aproximativ 36,7 milioane EUR) și a dobânzii aferente.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

EXCLUSIV. József Váradi, CEO Wizz Air. „Suntem pregătiți dacă Tarom se prăbușește. O țară nu are nevoie de propria companie aeriană. Uitați-vă la Ungaria, oamenii nu plătesc afaceri falimentare”

Ultimele Stiri
abonare newsletter