Sănătate
Platforma informatică a CNAS, nefuncțională. Serviciile medicale, acordate în regim off-line
Platforma informatică a asigurărilor de sănătate este nefuncțională, iar serviciile medicale sunt acordate în regim off-line. CNAS susține că lucrează la remedierea disfuncționalităților.
Medicii de familie vor acorda servicii medicale în regim offline, până la remedierea problemelor aparute la sistemul informatic CNAS/Foto: pixabay.com
În vara acestui an, platforma informatică a asigurărilor de sănătate a înregistrat erori, în ciuda remedierilor realizate de CNAS. Atunci, medicii de familie din Cluj semnalau disfuncționalitatea sistemului informatic, în detrimentul serviciilor oferite pacienților.
Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a informat, luni, derularea unor activităţi pentru remedierea disfuncţionalităţilor apărute la Platforma Informatică din Asigurări de Sănătate.
Potrivit CNAS, pe perioada de indisponibilitate a cardului electronic de asigurări de sănătate, începând de luni, serviciile medicale vor fi acordate în regim off-line.
Transmiterea în PIAS de către furnizorii de servicii medicale şi de dispozitive medicale a serviciilor acordate în regim off-line pe perioada întreruperii PIAS şi a serviciilor acordate off-line anterior producerii întreruperii care aveau termen de transmitere pe perioada întreruperii, conform prevederilor contractuale, se face până la sfârşitul lunii în curs sau cel târziu până la termenul de raportare a activităţii lunii anterioare prevăzut în contract.
CITEȘTE ȘI:
Medicii de familie din Cluj acuză proasta funcționare a platformei informatice. „Profundă lipsă de respect față de pacienții din România”
Periodic, sistemul informatic al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate le dă bătăi de cap medicilor de familie, dar și pacienților. Medicii nu reușesc să înregistreze în platformă serviciile medicale oferite, iar adeseori pacienții sunt nevoiți să aștepte ca sistemul să-și „revină”.
Încă din martie 2023, Societatea Naţională de Medicina Familiei (SNMF) solicita asumarea nefuncţionării sistemului informatic pus la dispoziţie de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, introducerea formularelor electronice în locul tipizatelor pe suport de hârtie, precum şi prevederea ca toate formularele, inclusiv reţetele, să fie doar în format electronic, fără să mai fie necesară tipărirea lor în cabinete.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: