Sănătate

Ajutorul vine chiar și în miez de noapte. Cum reușește PEDITEL să salveze vieți și să liniștească părinții.

Pe 24 decembrie, când toată lumea se pregătea de sărbătoare, Miruna, o mamă din România, trăia cel mai înspăimântător coșmar al oricărui părinte. Bebelușul ei de doar 8 luni avea febră mare și nu avea vreun spital aproape.

Cum reușește PEDITEL să salveze vieți și să liniștească părinții| Foto: pexels.com Cum reușește PEDITEL să salveze vieți și să liniștească părinții| Foto: pexels.com

 

 


Pe 24 decembrie, când toată lumea se pregătea de sărbătoare, Miruna trăia cel mai înspăimântător coșmar al oricărui părinte. Bebeluşul ei de doar 8 luni, D., avea febră mare și plângea. 

 


La ora 3 dimineața, singură, fără spitale aproape și copleșită de panică, Miruna a făcut un gest care avea să îi schimbe noaptea și poate chiar viața: a sunat la PEDITEL, serviciul de telemedicină pediatrică gratuit, disponibil 24/7.

CITEȘTE ȘI:
Peste 133.500 de copii au fost ajutați anul trecut prin serviciul de telemedicină pediatrică Peditel. Din cauza numărului insuficient de linii de gardă, 38% din solicitări nu au fost preluate.

„POVESTE DE CRĂCIUN…. CU FINAL FERICIT
«24 decembrie, ora 3 dimineața. Bebe D. avea febră mare, plângea neconsolat, iar eu eram singură acasă. M-am uitat disperată la ceas și mi-am dat seama că nu aveam unde să cer ajutor. Spitalele erau departe, iar afară era întuneric. Eram panicată și neajutorată.


Mi-am adus aminte de PEDITEL, serviciul de telemedicină pediatrică gratuit, care funcționează non-stop. Am sunat imediat. Era coadă la telefon, iar cele 17 minute de așteptare au părut o veșnicie. Îmi amintesc cum îmi tremura mâna pe telefon și lacrimile îmi curgeau de teamă că nu știam ce să fac.

Când am fost preluată, medicul m-a ascultat cu răbdare, mi-a explicat ce să fac pas cu pas, și cel mai important, mi-a dat încrederea că D. va fi bine. PEDITEL m-a salvat în acea noapte, m-a salvat de panică, de neputință și poate chiar de o situație mai gravă.(Miruna, mama de bebe D. 8 luni)»”, a povestit Cristina Grigore, co-fondatoarea PEDITEL.


În cei 11 ani de activitate non-stop, 876.071 de copii au fost ajutați gratuit prin intermediul serviciului de telemedicină pediatrică Peditel. 

50.000 de apeluri neonorate în lipsa unei linii de gardă suplimentare

Anul trecut, Peditel a împlinit 10 ani de activitate neîntreruptă, perioadă în care sute de mii de părinți au beneficiat de sfaturi medicale utile pentru copii prin intermediul serviciului de telemedicină pediatrică.


CITEȘTE ȘI: 
PEDITEL a împlinit 10 ani. 750.000 de copii bolnavi au fost ajutați gratuit.

Potrivit raportului de activitate pentru 2024, Peditel a reușit să ajute anul trecut 133.524 de copii.

Raport Peditel 2024: Peste 133.000 de copii ajutați gratuit prin intermediul serviciului de telemedicină pediatrică|Sursa: Raport Peditel 2024. 

Însă, după cum semnalează reprezentanții Peditel, peste 38% din apeluri au rămas neonorate, în lipsa unei linii de gardă suplimentare.

„Dar, deși a făcut minuni, peste 51.000 de copii nu au putut fi ajutați în 2024 din cauza lipsei de resurse. Asta înseamnă 51.000 de părinți care au trăit aceeași panică ca mine, fără răspuns. Tu poți face diferența! Cu doar 30 de lei (care pot fi donați AICI - n.red.), poți contribui la creșterea capacității PEDITEL, astfel încât fiecare apel să fie preluat mai rapid, iar niciun copil să nu fie lăsat fără ajutor”, a adăugat Cristina Grigore.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Povestea PEDITEL, la Masa Binelui. Peste 750.000 de familii cu copii bolnavi au fost ajutați în ultimii 10 ani.

INTERVIU – Cristina Grigore, cofondator Peditel: „Serviciul medical Peditel, 10 ani de încredere pe care părinții ne-au acordat-o”

abonare newsletter