România trebuie să respecte o serie de pași pentru a recupera prejudiciul cauzat prin ajutorul de stat ilegal acordat companiei Blue Air, în valoare de peste 33 de milioane de euro.
Mesaj dur lansat de șeful Wizz Air către concurență. József Váradi, CEO Wizz Air, susține că România nu are nevoie de propria companie aeriană, cu referire la Tarom, și dă exemplul Ungariei care și-a dublat traficul după dispariția Malev (fosta linie aeriană națională a Ungariei care în 2012 a intrat în faliment – n.r).
Comisia Europeană a deschis o investigație detaliată pentru a evalua dacă anumite măsuri de sprijin adoptate de România în favoarea companiei aeriene Blue Air Aviation respectă normele UE privind ajutoarele de stat, potrivit unui comunicat al executivului european.
Statul român ar putea prelua compania aeriană Blue Air. Astfel, 75% din acțiunile transportatorului aerian ar putea fi preluate de Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului (AAS), în contul datoriilor neplătite, context în care statul va deveni acționar majoritar.
În urmă cu jumătate de an anticipa eșecul Blue Air, iar acum, la 6 luni distanță, József Váradi, CEO Wizz, vorbește în exclusivitate pentru monitorulcj.ro despre ce înseamnă falimentul companiei aeriene românești, ce a urmărit prin campaniile de „salvare” după renunțarea Blue Air la zboruri, dar și despre capacitatea Wizz Air de a prelua traficul de la cei ce dispar de pe piață.