În timp ce orașele se extind, vechile zone industriale intră în declin. Europenii vor locuințe, centre comerciale și clădiri de birouri, iar economia se reorientează de la producție spre servicii.
12 beneficii ale folosirii transportului public în Europa, continentul-campion în acest domeniu. În România, Cluj-Napoca este lider al dezvoltării sistemului de transport public eficient.
În prezent, în România, există doar 15 clădiri de birouri cu certificarea BREEAM Outstanding New Construction (incluzând Silk District). Silk District este singurul proiect certificat BREEAM Outstanding din Iași. Faza 1 Office Silk District are o suprafață de peste 20.000 mp.
Conceptul orașelor de 15 minute prinde tot mai mult contur în România. Noul suflu este preluat și de marii dezvoltatori real-estate, ce propun proiecte care au la bază acest concept.
Amprenta de carbon este cantitatea totală de gaze cu efect de seră, în special dioxid de carbon și metan, generate de activitățile noastre. Noile generații au devenit conștiente de necesitatea reducerii acestei amprente la nivel individual, pentru a opri consecințele negative ale schimbărilor climatice.
Renunțarea la mașina personală este un trend tot mai popular în vestul Europei, care începe să fie tot mai îmbrățișat în rândul noilor generații din marile orașe românești. Acest fenomen este cu atât mai popular la Cluj, unde tinerii sunt ancorați puternic în spațiul cultural occidental și cer ca autoritățile să le ofere condiții similare cu cele de care au parte restul europenilor.
Idealul urban, promovat de arhitecți, specialiști în urbanism și activiști civici, s-a schimbat radical în ultimii ani în Cluj-Napoca. Dacă în ultimele decenii orașele erau construite în jurul ideii de mașină personală, în prezent paradigma merge în direcția opusă.