Luni, 18 noiembrie, în cadrul ședinței de Consiliu Local, o învățătoare de la Colegiul Gheorghe Șincai și mai mulți părinți au protestat împotriva desființării ciclului primar.
Mustrarea în fața clasei a elevilor, mutarea disciplinară la o altă unitate de învățământ și scăderea notei la purtare sub 6 au fost eliminate din proiectul de statut al elevului.
Peste 26% dintre elevi abandonează școala înante de clasa a XII-a. Vezi care este situația din fiecare județ din România și unde se situează Clujul în clasamentul județelor cu cele mai ridicate rate de abandon școlar.
Cursurile la clasele primare vor fi suspendate la apariția unui singur caz COVID-19. De asemenea, la liceu cursurile se vor suspenda, dacă se înregistrează două cazuri.
Federaţia Sindicatelor Libere din Învățământ cere Ministerului Educației să anuleze proiectul de ordin prin care se propune eliminarea totală a orelor de educație fizică de la clasele pregătitoare și I, precum și a unei ore de la clasa a II-a, urmând ca în locul acestora să apară disciplina ‘joc și mișcare’, care va fi predată de învățătoare.
În școala din comuna Rîșca, județul Cluj, învață 64 de suflete, de la grădiniță până la clasa a opta. Din lipsă de elevi, după cum legislația în vigoare o cere, orele se țin cu câte două clase în același timp. Elevi de diferite vârste împart aceeași sală, același profesor, fiindcă în mediul rural sunt tot mai puțini copii. Această metodă de predare se numește „învățământ simultan” și a fost o practică des întâlnită pe vremuri. La țară însă, copiii sunt puțini, iar școlile nu au de ales, iar această metodă de predare aduce atât avantaje cât și dezavantaje elevilor.