Dezvoltarea transportului public și crearea de stații intermodale vor ajuta Clujul să-și atingă țintele asumate față de Uniunea Europeană: să atingă neutralitatea climatică și să devină un „smart city”, unde confortul și bunăstarea cetățenilor sunt pe primul loc.
În urmă cu 5 ani, Aeroportul Internaţional Cluj avea un plan ambițios de a ajunge la 7 milioane de pasageri până în 2030 și derularea unor proiecte mari de investiții, printre care un nou terminal, extinderea pistei și legarea aeroportului de gara CFR.
Ca urmare a informațiilor apărute în mass-media în legătură cu proiectul intermodal de la Aeroportul Internațional Cluj-Napoca, Consiliul Judeţean a formulat un drept la replică, sub forma unui fact-check.
Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj urmăreşte atingerea unui trafic de 7 milioane de pasageri în anul 2030, ţintă care presupune derularea unor investiţii estimate la aproape 900 de milioane de lei, printre care un nou terminal de pasageri şi unul de Cargo.
Într-un articol de specialitate despre beneficiile implementării transportului intermodal, autorii susţin că peste tot în lume serviciile de transport feroviar sunt într-o continuă extindere. Pe scurt, cele trei motive identificate de autorii articolului sunt: politicienii îl vor (n.red. transport intermodal), călătorii îl doresc, industria o cere.
Clujul este printre judeţele cu cele mai multe proiecte pe fonduri europene blocate, deoarece nimeni nu-şi mai asumă continuarea sau semnarea vreunui act din cauza activităţii DNA. Mai mult, judeţul este campion la suspiciunile de fraudă care planează asupra celor mai importante proiecte care (nu) se derulează în prezent pe fonduri europene.