Timp Liber
Blue Monday. Povestea nespusă a celei mai deprimante zile din an.
Ca în fiecare a treia zi de luni din ianuarie, o știre începe să circule pe internet și la radio: 20 ianuarie ar fi, statistic, cea mai deprimantă zi a anului.
Blue Monday, considerată cea mai tristă zi a anului, este de fapt un mit creat în 2005 pentru o campanie de marketing în turism. Foto: depositphotos.com
Sfârșitul vacanței de iarnă, întoarcerea la serviciu, perspectiva unei perioade lungi până la următoarea vacanță și eșecul rezoluțiilor de Anul Nou ar face din această zi simbolul tristeții: este Blue Monday.
Conceptul de Blue Monday s-a născut pe 24 ianuarie 2005, când un comunicat de presă a prezentat lumii o presupusă formulă matematică. Aceasta lua în considerare factori precum vremea, taxele și facturile de plătit, intențiile bune deja eșuate, orele de lumină disponibile și distanța până la următoarea vacanță.
Ce nu știai despre Blue Monday: Originea celei mai triste zile
În realitate, formula a fost creată pentru o agenție de relații publice plătită de o companie de turism, care încerca să identifice ziua din an când este cea mai mare probabilitate să se rezerve o vacanță.
CITEȘTE ȘI:
20 ianuarie, cea mai depresivă zi din an. Campania Blue Monday de la Cluj. Peste 100 de psihologi vor oferi ședințe gratuite de terapie pentru oamenii care suferă de depresie.
Cliff Arnall, pe atunci profesor part-time la o școală de seară, și-a suplimentat veniturile inventând această formulă vagă menită să crească vânzările de călătorii către destinații însorite. În anii următori, a fost plătit și de compania de înghețată Wall's Ice Cream pentru a găsi „cea mai fericită zi a anului".
Blue Monday: De la formulă matematică la mit comercial
Caracterul neștiințific al formulei și legătura cu companiile de PR au fost dezvăluite în 2006 de alți oameni de știință care primiseră aceeași propunere financiară.
Specialiștii în sănătate mentală avertizează că asocierea depresiei cu cauze externe precum nevoia de vacanță sau distracție este periculoasă, riscând să transmită mesajul greșit că o simplă călătorie sau o ieșire în oraș ar putea trata o condiție cronică și profundă.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
Foto: depositphotos.com
CITEȘTE ȘI: