Actualitate
Autostrada Transilvania. În primăvară încep lucrările pentru segmentul de 26 km Suplacu de Barcău–Chiribiș, abandonat de Bechtel.
Lucrările pentru proiectarea și execuția celor 26 de kilometri ai segementului Suplacu de Barcău–Chiribiș (A3) pot începe în martie 2024.
Lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș. Sursă foto Facebook Asociația Pro Infrastructură
În noiembrie 2023, firma de construcții Erbașu câștiga contractul pentru realizarea lotului Suplacu de Barcău-Chiribiș (26,35 km), contestațiile depuse de Precon și Nurol fiind respinse.
Compania de Drumuri a anunțat, vineri, emiterea ordinului pentru începerea etapei de proiectare a lotului Suplacu de Barcău-Chiribiș pe Autostrada Transilvania cu data de 15 martie 2024.
Doi ani pentru finalizarea lucrărilor
Firma Construcții Erbașu a fost desemnată, în luna septembrie, câștigatoare pentru lotul Suplacu de Barcău - Chiribiș, în lungime de 26,35 km. Acesta ar fi primul contract de autostradă atribuit firmei românești de construcții.
„Pe data de 15 martie vor începe lucrările pentru proiectarea și execuția Secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș, a Autostrăzii Transilvania”, a anunțat directorul CNAIR, Cristian Pistol, pe pagina sa de Facebook.
Contractul (finanțat prin fonduri europene nerambursabile) prevede inclusiv construirea a 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte. De la momentul semnării contractului, constructorul are la dispoziție 24 de luni (6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție) pentru finalizarea celor 26,35 de kilometri.
CITEȘTE ȘI:
Constructor român, desemnat pe lotul Suplacu de Barcău - Chiribiș al A3! 2 ani pentru finalizarea lucrărilor
Contractul în valoare de 884,12 milioane de lei, fără TVA, a fost semnat în luna noiembrie a anului trecut.
Organizarea de șantier propriu-zisă poate începe în toamna acestui an.
Lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș, abandonat de Bechtel
Proiectul de la Suplacu de Barcău la Chiribiș (și mai departe până la Borș) fusese abandonată în 2013 când ministrul PSD de atunci Dan Șova a decis rezilierea contractului cu Bechtel. Tronsonul fusese construit aproape 50%, inclusiv o mare parte din celebrul viaduct de 1,8km de la Suplacu de Barcău peste lacul de acumulare cu același nume.
Ulterior, CNAIR a scos la licitație proiectul, l-a contractat în 2015 cu o asociere spaniolă (Corsan - Corviam Construccion - SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Solution SRL & SC Via Design SRL ) pe circa 701 milioane de lei, dar în 2016 l-a reziliat din cauza mobilizării slabe a constructorului.
Apoi, abia în decembrie 2020 a fost relansat la licitație proiectul Suplacu de Barcău - Chiribiș, în martie 2021 au fost depuse patru oferte, iar în septembrie 2021 a fost desemnat un câștigător - Construcții Erbașu - Vahostav - SK A.S., ofertă de 542 mil lei. S-au depus contestații, iar apoi licitația nu s-a mai finalizat cu un contract semnat.
În iulie 2022 fostul ministru Cătălin Drulă acuza conducerea de la Transporturi că a anulat licitația, deși ministrul Grindeanu a susținut că ofertele sunt la reevaluare și că se va da un câștigător până în august. În cele din urmă licitația a fost anulată și meciuls-a mutat în instanțe, pe contestarea deciziei de anulare.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: