Economie

Licitația pentru lotul „blestemat” din Autostrada Transilvania a fost anulată! Nimeni nu vrea să construiască 3 viaducte, 8 pasaje și 8 poduri!

Compania de Drumuri a suspendat licitația relansată în ianuarie pentru lotul cu viaductul Bechtel de la Suplacu de Barcău. Ofertele urmau să fie depuse până miercuri, 15 martie.

Lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș. Sursă foto Facebook Asociația Pro Infrastructură Lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș. Sursă foto Facebook Asociația Pro Infrastructură

 

În luna ianuarie, o nouă licitație a fost lansată pentru găsirea unui constructor care să continue lucrările începute de Bechtel pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș al Autostrăzii Transilvania.


Acum, Compania de Drumuri a suspendat licitația relansată în ianuarie 2023 pentru finalizarea lotului Suplacu de Barcău-Chiribiș, un tronson de pe Autostrada Transilvania care include viaductul Bechtel de aproape 1,7 kilometri lungime.

CNAIR a lansat o nouă licitație pentru lotul de 26 de kilometri pe 6 ianuarie 2023, dar fără a anula licitația anterioară din 2020, iar miercuri, 15 martie era termenul-limită pentru depunerea ofertelor la procedura relansată pe 6 ianuarie 2023, potrivit datelor din Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP).


Noua licitație are o valoare de aproape un miliard de lei, iar durata de realizare este de 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, a anunța șeful CNAIR, Cristian Pistol

„Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km) a Autostrăzii Transilvania a fost relansată în licitație, iar 15 martie 2023 este data limită pentru depunerea ofertelor! Contractul finanțat prin fonduri europene prevede 24 de luni (6 de luni pentru etapa de proiectare si 18 luni pentru perioada de execuție a lucrărilor) iar suma alocată este de 937,53 milioane de lei (fără TVA). Constructorul care va câștiga acest contract trebuie să execute o serie de lucrări printre care 3 viaducte, 8 pasaje, 8 poduri, inclusiv un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m peste lac de acumulare. Lucrările la acest lot au fost abandonate după rezilerea contractului Bechtel, în anul 2013. CNAIR a reușit să mai atribuie o dată contractul în anul 2015 dar constructorul spaniol nu a reușit să se mobilizeze iar contractul a fost reziliat din nou în anul 2016”, a afirmat Cristian Pistol.


Între Cluj-Napoca și Oradea, cel târziu la toamnă, constructorul Nurol din Turcia este așteptat să finalizeze lucrările de pe lotul de 14 km Nușfalău – Suplacu de Barcău (aproximativ 70% execuție), dar CNAIR trebuie să-i asigure și descărcările.

Lotul Suplacu de Barcău - Chiribiș, abandonat de Bechtel

Proiectul de la Suplacu de Barcău la Chiribiș (și mai departe până la Borș) fusese abandonată în 2013 când ministrul PSD de atunci Dan Șova a decis rezilierea contractului cu Bechtel. Tronsonul fusese construit aproape 50%, inclusiv o mare parte din celebrul viaduct de 1,8km de la Suplacu de Barcău peste lacul de acumulare cu același nume.


Ulterior, CNAIR a scos la licitație proiectul, l-a contractat în 2015 cu o asociere spaniolă (Corsan - Corviam Construccion - SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Solution SRL & SC Via Design SRL ) pe circa 701 milioane de lei, dar în 2016 l-a reziliat din cauza mobilizării slabe a constructorului.

Apoi, abia în decembrie 2020 a fost relansat la licitație proiectul Suplacu de Barcău - Chiribiș, în martie 2021 au fost depuse patru oferte, iar în septembrie 2021 a fost desemnat un câștigător - Construcții Erbașu - Vahostav - SK A.S., ofertă de 542 mil lei. S-au depus contestații, iar apoi licitația nu s-a mai finalizat cu un contract semnat.


În iulie 2022 fostul ministru Cătălin Drulă acuza actuala conducere de la Transporturi că au anulat licitația, deși ministrul Grindeanu scria pe Facebook cu câteva zile că ofertele sunt la reevaluare și că se va da un câștigător până în august. În cele din urmă licitația chiar a fost anulată și meciul mai apoi s-a mutat în instanțe, pe contestarea deciziei de anulare.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Lucrările pe lotul Nușfalău-Suplacu de Barcău al A3, MAI SCUMPE cu 73 de mil. lei. Lotul, finalizat la primăvară!

„Chin” prelungit pe lotul Chiribiș-Suplacu de Barcău al A3. CNAIR nu are un contract semnat nici la doi ani de la lansarea licitației

„Balamuc” de nedescris pe lotul „blestemat” Chiribiș-Suplacu de Barcău. O firmă a contestat anularea licitației

Ultimele Stiri
abonare newsletter