Actualitate

Autostrada Transilvania. 27 de kilometri de autostradă, între Topa Mică și Poarta Sălajului, ar putea fi deschiși circulației în 2025.

La finalul acestui an, 27 km de autostradă ar putea fi deschiși circulației între Topa Mică și Poarta Sălajului, dacă compania de drumuri rezolvă birocrația necesară privind nodul rutier de la Românași, iar constructorul UMB se mobilizează în teren.

Autostrada A3 Topa Mică-Zimbor-Poarta Sălajului|Foto: Asociația Pro Infrastructura - Facebook Autostrada A3 Topa Mică-Zimbor-Poarta Sălajului|Foto: Asociația Pro Infrastructura - Facebook

 

 


Asociația Pro infrastructura semnalează că pe segmentul de pe A3 care leagă Clujul de Sălaj este nevoie de o mobilizare mai bună în teren, astfel încât șoferii să poată circula la finalul acestui an pe 27 km de autostradă. 

Birocrația și mobilizarea proastă din teren blochează avansul lucrărilor de infrastructură pe A3

„Dacă UMB alocă suficiente forțe și dacă autoritățile rezolvă birocrația necesară în nodul Poarta Sălajului (Românași) și la conexiunea provizorie A3-DN1F la sud de Topa Mică, atunci spre sfârșit de 2025 putem circula pe aproximativ 27 kilometri ai Autostrăzii A3 între aceste două localități”, informează Asociația Pro Infrastructura într-un mesaj publicat pe pagina de Facebook. 


În toamna anului trecut, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) desemna oferta câștigătoare pentru contractul în valoare de 71 de milioane de lei pentru realizarea nodului rutier de la Românași, care va asigura accesul pe și dinspre Autostrada Transilvania, care a fost atribuit constructorului UMB.

CITEȘTE ȘI: 
A fost desemnat constructorul nodului rutier Românași, de pe A3. Zece luni pentru finalizarea lucrărilor.

Asociația Pro Infrastructură a filmat recent „secțiunea cu miză pentru deschiderea în 2025”. Filmarea începe la sud de Topa Mică, în dreptul organizării de șantier a Ozaltin care va executa viaductul de pe traseul nou/deviat din apropiere, spre aliniamentul A3, apoi către Zimbor. 


CITEȘTE ȘI: 
Au început exproprierile pentru viaductele-cheie ale Autostrăzii Transilvania

„Pe acest sector, așa cum se vede, momentan cei de la UMB sunt aproape inexistenți dar, dacă vor, pot să-și aducă muncitorii ca să termine în 2025. Totuși, e nevoie ca oficialii CNAIR să ceară asta și să facă demersurile birocratice pentru o conexiune temporară între A3 și DN1F în zona viaductului executat de Ozaltin la sud de Topa Mică”, arată API. 

Pe lotul Zimbor-Poarta Sălajului antreprenorul UMB este bine mobilizat și sunt șanse bune să dea în trafic cei 12,24 kilometri la final de 2025. 


„Trebuie doar să mențină ritmul actual și să rezolve cât mai rapid cu proiectarea ca să se emită autorizația de construire în nodul Românași (Poarta Sălajului) cât mai curând posibil. 

Rămâne de văzut dacă atât UMB cât și CNAIR se vor mobiliza suficient, în teren și birocratic, ca să inaugureze spre finalul acestui an 12 sau 27 kilometri din Autostrada Transilvania. Sau nimic, în scenariul pesimist”, spune Asociația Pro Infrastructura. 


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Au început exproprierile pentru viaductele-cheie ale Autostrăzii Transilvania

A fost desemnat constructorul nodului rutier Românași, de pe A3. Zece luni pentru finalizarea lucrărilor.

Autostrada Transilvania. Cum avansează lucrările între Nădășelu și Mihăiești, pe unul dintre cele mai complexe segmente. Viaductele sunt puncte de atracție.

Ultimele Stiri
abonare newsletter