Actualitate

Planul ambiţios al Primăriei clujene: Tramvaie până în Floreşti şi Apahida

Primăria Cluj-Napoca vrea să facă legătura între municipiu şi comunele Floreşti şi Apahida printr-o linie de tramvai, dar încă nu a rezolvat problema drumului rapid care să lege oraşul de nodul de la autostradă.

În viitor, s-ar putea circula cu tramvaiul din Cluj-Napoca până în Floreşti şi Apahida, dar până atunci Primăria mai trebuie să facă un drum rapid care să lege oraşul de nodul autostrăzii şi să mai cumpere nişte tramvaie. Toate aceste proiecte sunt deocamdată doar pe hârtie şi programate pentru un viitor nu foarte apropiat. “Acum ne concentrăm pe cumpărarea a 10 troleibuze noi, mari, la standarde occidentale şi care să înoiască parcul auto. Avem nevoie de autobuze şi troleibuze noi. Nu excludem să mai cumpărăm şi tramvaie noi, dar nu în viitorul apropiat. Deocamdată avem patru tramvaie de ultimă generaţie care fac faţă cerinţelor în trafic”, a spus primarul Emil Boc despre posibilitatea cumpărării altor tramvaie de ultimă generaţie.

Cât despre drumul rapid de legătură, cu o lungime de 8,4 kilometri spune că trebuie făcut de la nodul autostrăzii până la sensul giratoriu de la Cora, “concomitent cu extinderea liniei de tramvai și a autobuzului spre Florești și spre Apahida”. Autorităţile locale doresc să acceseze fonduri europene pentru realizarea drumului rapid.


Extinderea transportului în comun, cu bani europeni

Primarul a subliniat că extinderea transportului spre comunele limitrofe se va face cu fonduri europene. “Am purtat deja discuţii la Agenţia de Dezvoltare cu privire la proiectele viitoare de finanţare şi printre priorităţile municipiului se află şi extinderea transportului în comun în zona metropolitană şi sub aspectul infrastructurii, nu doar a transportului. Avem în vedere extinderea troleibuzelor spre Apahida și Florești, dar și a tramvaiului spre aceste localități, însă totul ține de realizarea altor proiecte complementare. Mă refer la centura de ocolire a intrării în Cluj, cea de la nodul de autostradă, până la intrarea în Cora, de 8,4 kilometri, care trebuie reabilitată din fonduri UE, pentru a ne permite să intrăm pe drumul principal spre Florești, fie cu tramvaiul, autobuzul sau troleibuzul”, a explicat Boc.


Deocamdată va fi gata linia de tramvai din municipiu

Până la extinderea transportului în comun cu tramvaiul spre comunele Floreşti şi Apahida, autorităţile locale sunt pe ultima sută de metri la realizarea liniei de tramvai din oraş, tronsonul doi. Cei 7,1 kilometri de linie de tramvai pe tronsonul Gară – Bulevardul Muncii vor fi gata la 1 august şi imediat după ce va fi testată linia se va da drumul circulaţiei şi pe tronsonul respectiv. “Este o lucrare complexă cu multe probleme tehnice, dar până acum firma s-a achitat de obligaţiile contractuale şi sper să o facă şi până la capăt astfel încât în august să putem circula pe linia de tramvai”, a declarat primarul Emil Boc în timpul unei vizite pe şantierul lucrărilor la linia de tramvai.


Valoarea lucrării pe tronsonul Gară – Bulevardul Muncii este de 65 milioane lei. Lucrările au început în septembrie 2011.

Acum se lucrează la ultimii 180 de metri de linie de tramvai, iar săptămâna viitoare va avea loc ultima betonare.


Va urma apoi proiectul pentru refacerea tramei stradale, acesta fiind acum în faza de licitaţie, iar odată cu finalizarea acestui proiect va urma asfaltarea Bulevardului Muncii.

Ultimele Stiri
abonare newsletter