Actualitate

Dependenţa de Facebook are aceleaşi efecte ca aceea de substanţe halucinogene

Oamenii de ştiinţă norvegieni au realizat un studiu, în cadrul căruia au testat 20 de tineri, pentru a afla care este atitudinea lor faţă de platforma de socializare Facebook. Subiecţii au fost rugaţi să răspundă la întrebări legate de problemele de sănătate.

Subiecţii au fost chestionaţi cu privire la probleme legate de sănătate, precum anxietatea, violenţa sau frica.

În cadrul aceluiaşi experiment, studenţilor le-au fost prezentate mai multe imagini, pe care trebuiau să le asocieze cu anumite stări, prin apăsarea unui buton. În tot acest timp, cercetătorii au monitorizat activitatea cerebrală a subiecţilor.


Studenţii care au apăsat butonul în momentul în care au văzut imagini asociate cu site-ul Facebook au fost tot aceia care au obţinut rezultate foarte mari în cadrul testelor de dependenţă faţă de platforma de socializare. Prin urmare, specialiştii au concluzionat că "dependenţa faţă de tehnologie are aceleaşi efecte asupra creierului nostru, ca şi dependenţa faţă de substanţele halucinogene sau pariuri".

Conform rezultatelor obţinute de cercetătorii norvegieni, imaginile asociate cu reţeaua de socializare Facebook activează zonele de la nivelul creierului responsabile de comportamentul compulsiv al oamenilor. Oamenii de ştiinţă susţin că acest proces are loc, în mod similar, la persoanele dependente de cocaină.


Ca urmare a acestui experiment, cercetătorii din cadrul Universităţii din Bergen au elaborat "Scala de Dependenţă faţă de Facebook", relatează Descoperă.

Printre întrebările înscrise în acest sistem de repere se numără: "Folosiţi Facebook-ul pentru a uita de problemele personale?" sau "Deveniţi irascibili în momentul în care nu vi se permite accesul la acest site?". Cei care răspund afirmativ la cel puţin patru dintre cele şase întrebări sunt consideraţi ca fiind dependenţi de Facebook.


În prezent, 71 de procente dintre utilizatorii de internet au un cont pe această platformă de socializare. Dintre aceştia, 70% susţin că accesează site-ul cel puţin o dată pe zi, în timp ce mai puţin de jumătate dintre ei au declarat că accesează Facebook de mai multe ori pe zi.

abonare newsletter