Actualitate
Maşinile parcate neregulamentar, pericol public pentru pietoni şi biciclişti
Trotuarele şi pistele de biciclete din Cluj-Napoca sunt un adevărat calvar în unele zone ale oraşului.
O altă zonă cunoscută în municipiul Cluj – Napoca unde pistele de biciclete sunt mai mereu ocupate de maşini este şi strada Horea. Sursa foto: Facebook Lehel-György LukaMaşinile parcate ilegal îi determină pe biciclişti şi pe pietoni să îşi pună viaţa în pericol zi de zi şi să circule pe stradă alături de autovehicule.
Pentru că unii şoferi nesimţiţi îşi parchează maşina ilegal pe pistele amenajate bicicliştii se văd nevoiţi să circule fie pe stradă, fie pe trotuar.
Dacă ajung să circule pe trotuar îi enervează pe pietoni pentru că circulă cu viteză şi există riscul să-i lovească, iar dacă circulă pe stradă îi scot din sărite pe şoferii de pe drum pentru că îi încurcă în trafic.
Oricum ar face bicicliştii, tot nu iese bine.
Citeşte şi: Pistele moderne pentru biciclete, blocate de maşini
Pista de biciclete de pe malul Someşului, distrusă şi impracticabilă
Vrajbă între pietoni şi biciclişti
„Aş dori să semnalez faptul că fenomenul bicicliştilor pe trotuarele din Cluj-Napoca a luat o amploare incredibilă. Se circulă pe trotuare din zone centrale, pe trotuarele principale din cartiere cu viteză şi nesimţire, nu o dată pietonii ajungând să fie apostrofaţi că nu se dau mai repede la o parte. Avem totuşi copii pe care îi plimbăm şi pe jos şi principala grijă pe trotuare nu cred că ar trebui să fie cum să-i ferim mai repede din calea bicicliştilor. Poate că uneori ar putea să mai existe câte o autoritate care să mai supravegheze cât de cât fenomenul”, a spus o clujeancă pe un site de reclamaţii şi sesizări la adresa Primăriei în data de 4 iulie.
Alte zone, acelaşi haos: maşinile stau nederanjate de Poliţia locală pe trotuar sau pe pistele de biciclete.
„De trei luni de zile un autovehicul de teren, cu numere bulgăreşti, ocupa întreg trotuarul aleii care face legătura între Unirii şi Bizuşa în dreptul compexului Mercur. Pietonii sunt obligaţi să circule pe strada circulată, datorită nesimţirii crase al posesorului care probabil nu poate fi identificat. Vă rog să luaţi măsuri”, mai spune un clujean în data de 5 iulie.
„Vă rog să desfiinţaţi indicatoarele de pistă de biciclete de pe strada Universităţii şi strada Andrei Mureşanu, că oricum nu le respectă nimeni, respectivele bucăţi de piste sunt mereu ocupate de maşini parcate”, a menţionat Marius Pop în data de 4 iulie.
Citeşte şi: Pistele pentru biciclete sunt făcute în bătaie de joc
Încă o dovadă că pistele pentru biciclete sunt făcute la mişto – GALERIE FOTO
Pietonii se deplasează mai mult pe carosabil decât pe trotuar
Un tată ce are două fetiţe le atrage atenţia autorităţilor să ia măsuri înainte să se întâmple vreo tragedie. Concret, bărbatul a fost nevoit să se deplaseze pe carosabil de cel puţin 10 ori pe o distanţă de 1000 de metri pentru a ajunge într-un parc să se relaxeze împreună cu fiicele sale.
„Pe toată lungimea străzii Câmpului, şi mă refer la zona dintre intersecţia cu strada Frunzişului în sus spre Pădure este imposibil de circulat pe trotuar din cauza maşinilor parcate. Personal am două fetiţe de doi şi patru ani şi îmi este imposibil să mă deplasez pe jos, cu ele, până la cel mai apropiat parc, fără a fi nevoită să circul pe carosabil de cel puţin 10 ori în 1000 de m. Este foarte periculos ţinând cont că se circulă cu viteze destul de mari (neexistând praguri limitatoare de viteză). Vă rog să luaţi măsuri de montare stâlpişori metalici (măcar pe unul dintre trotuare), înainte să se întâmple vreo tragedie”, a menţionat Rareş Barb în data de 6 iulie.
O altă zonă cunoscută în municipiul Cluj – Napoca unde pistele de biciclete sunt mai mereu ocupate de maşini este şi strada Horea. Zeci de reclamaţii au făcut clujenii, însă fenomenul persistă. Nesimţirea şi nepăsarea, însă, nu se rezolvă cu sesizări.
Piste de biciclete fără continuitate
Pe lângă faptul că pe unii bicicliştii din Cluj–Napoca nu-i suportă pietonii, aceştia se mai confruntă cu o problemă: piste de biciclete puţine. Oamenii sunt nemulțumiți de faptul că pistele se termină brusc, iar în unele locuri crengile copacilor nu sunt toaletate astfel încât vizibilitatea este redusă și există risc de accidente.
Citeşte şi:
Piste de biciclete fără continuitate. Primăria: Atât avem deocamdată
Proiectul Bike Sharing s-a poticnit: piste şi biciclete gratuite, abia la sfârşitul anului
Timișoara a reușit într-un an ce nu a făcut Clujul în trei: 37 km de PISTE PENTRU BICICLETE
Pista de biciclete de pe strada Horea se deteriorează încet dar sigur