Actualitate
Facebook a început şi în România campania împotriva ştirilor false
Facebook a declanşat şi în România campania anunţată de ceva vreme de combatere a distribuitorilor de ştiri false prin intermediul reţelei sale sociale. Mai multe astfel de pagini şi comunităţi româneşti care trimiteau linkuri către pagini cu informaţii false, dezinformări, teorii ale conspiraţiei etc au descoperit astăzi că au reach zero sau aproape zero.
Expertul în digital Dragoş Stanca a explicat cum vede el lucrurile în privinţa campaniei ce se face simţită acum pe "Facebook-ul românesc".
"Facebook avertizează de ceva vreme că paginile care promovează conţinut înşelător sau utilizează clickbait vor fi penalizate. Lucrul acesta a început să fie tot mai vizibil şi în România în ultimele săptămâni, cel mai probabil în spate fiind un algoritm automat, bazat pe raportări plus un audit uman făcut de cei de la Facebook. Dincolo de o decizie de bun-simţ, care poate afecta platforma din punct de vedere business, având în vedere că sunt tot mai mulţi clienţi care caută să se promoveze într-un mediu curat, e şi o vulnerabilitate a reţelei sociale care, practic, îşi ajută indirect alţi concurenţi semnificativi - gen Google - sau alţii mai mici care monetizează, practic, acest trafic generat pe infrastructura operată de Facebook în afara ecosistemului propriu. Site-urile care promovează conţinut înşelător au, în principiu, acest să îi zicem 'model de business': trafic ieftin din Facebook, obţinut prin orice mijloace, şi monetizarea ulterioară folosind Google şi alte reţele de tip programatic display. E un fenomen care, cred eu, se va atenua în perioada următoare mai ales dacă Facebook va lua în continuare măsuri ferme în acest sens, chiar dacă pe parcurs vor mai exista, cu siguranţă, şi erori care vor afecta punctual şi unele site-uri legitime", a spus Stanca, potrivit HotNews.
Citeşte continuarea aici.