Actualitate
Japonezii vor să construiască metrou la Cluj
Cluj-Napoca s-ar putea, totuși, să fie cel de-al doilea oraș care să beneficieze de metrou, după Capitală. Firme din Japonia sunt interesante de proiect.
Promisiuni peste promisiuni au fost aruncate în spațiul public de către administrația Boc, în ultimii ani, în ceea ce privește realizarea unui metrou în Cluj. Promisiuni de care clujenii se agață, ținând cont că aglomerația este mai mare pe zi ce trece în oraș. Recent, și PSD Cluj a trecut la aceleași promisiuni, au făcut niște studii, de ceva vreme nemaiauzindu-se nimic.
Însă Emil Boc a declarat în această săptămână că existe firme din Japonia care sunt interesate de realizarea acestui proiect atât de important pentru clujeni, pentru care se va realiza, într-o primă etapă, studiul de prefezabilitate, care va oferi informaţii despre costuri şi traseu.
Emil Boc a declarat, joi, presei că realizarea metroului este un obiectiv pe termen lung, în condiţiile în care municipiul Cluj-Napoca va ajunge la un milion de locuitori peste 20-30 de ani, iar la acel moment va fi prea târziu ca autorităţile să se gândească la un astfel de proiect.
”Avem un buget aprobat care prevede şi realizarea unui studiu de prefazabilitate pentru realizarea metroului la Cluj-Napoca. Am fost contactaţi de reprezentanţii unor firme japoneze care au văzut interesul Clujului pentru metrou, le-am spus că sunt bineveniţi pentru o discuţie preliminară, aşa cum vom purta discuţii cu toţi cei interesaţi de a veni pentru realizarea proiectului de metrou. Ne interesează acum să culegem toate datele necesare pentru a realiza cel mai bun caiet de sarcini în vederea realizării studiului de prefezabilittate, după care oricine, din Japonia până în SUA, poate veni la Cluj să se implice în acest proiect. Este un proiect pe termen lung, Clujul se va duce spre un milion de locuitori în 20-30 de ani, iar la acel moment va fi prea târziu să ne gândim la un proiect de metrou”, a spus Boc, informează Mediafax.
Acesta a subliniat că studiile de prefezabilitate şi fezabilitate vor arăta cât din metrou va fi de suprafaţă, cât subteran, câte staţii va avea, unde vor fi intrările şi ieşirile, costurile şi schema de finanţare.