Actualitate
Cum au crescut, din pix, costurile pentru reabilitarea Podului N cu 500.000 de euro. Lucrările trebuiau finalizate de câteva luni
Anul trecut, Primăria Cluj-Napoca aproba reabilitarea Podului N, costurile ajungând la un milion de euro. Acum, prețul modernizării a crescut cu 500.000 de euro, deoarece, spune municipalitatea, ce s-a aprobat anul trecut nu mai “reprezintă o valoare de piață”.
Pasajul Nod N, care reprezintă legătura dintre cartierele Mănăştur şi Grigorescu, are o vechime de 41 de ani, timp în care nu s-au făcut decât reparaţii minore la cale şi trotuare. Pasajul supratraversează Calea Floreşti-DN 1, fiind situat pe Bulevardul 1 Decembrie 1918.
Despre intrarea în Cluj-Napoca din zona nodului N, Primăria spunea că este mai aglomerată decât șoseaua București-Otopeni, fiind tranzitată zilnic de către 60.000 de mașini. În zona pasajului denivelat de la nodul N, administrația a autorizat și un bloc turn cu 25 de etaje care în prezent se află în șantier.
Despre podul de la nodul N, bicicliștii spun că aici Primăria a construit cea mai periculoasă pistă de biciclete din oraș.
Consilierii locali vor aproba astăzi actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru reabilitarea pasajului denivelat Nod N.
Pentru acest obiectiv de investiții au fost aprobați indicatorii tehnico-economici, iar în luna iulie 2018 a fost lansată procedura de achiziție pentru execuția lucrărilor.
“Din cauza faptului că nu a fost depusă nicio ofertă, procedura a fost anulată și s-a solicitat proiectantului să confirme dacă indicatorii tehnico-economici și valoarea investiției reprezintă o valoare de piață. Din răspunsul întocmit de SC Construct CDP SRL rezultă că de la data întocmirii DALI (aprilie 2017) până la data depunerii ofertelor (august 2018) s-au produs majorări importante de preț la materiale, manoperă, utilaje și transport. Pentru pasajul Nod N lucrările proiectate includ lucrări de arhitectură în procent majoritar având ca scop modificarea imaginii accesului în municipiul Cluj-Napoca. Elementele de arhitectură proiectate sunt alcătuite din lamele de forme diferite de aluminiu eloxat obținute prin debitare cu echipamente speciale. Pentru aluminiu eloxat prețul materialelor s-a majorat cu aproximativ 40% din 2017 până în iulie 2018, aspect care a dus la majorarea prețului de producție. Așadar, actualizarea prețurilor la materialele care intră în componența elementelor arhitecturale solicitate în proiectul tehnic a produs o creștere a prețului unitar și implicit a prețului total al investiției de bază. Totodată, prin majorarea salariului minim brut pe țară de la 1 ianuarie 2018 și transferarea cotelor suportate de angajator la angajat a implicat o creștere a manoperei, aspect ce a condus automat la creșterea tarifului orar pentru manopera cuprinsă în devizul general al investiției. De asemenea, și creșterile la combustibilul necesar funcționării utilajelor a produs o majorare a tarifelor de funcționare orare pentru utilaje”, se arată în motivarea proiectului.
Valoarea totală a investiției actualizată la 31 august este de 6,9 milioane lei fără TVA (1,5 milioane de euro), iar durata de realizare a investiției este de 9 luni. Finanțarea obiectivului se face din fondurile bugetului local.
Caracteristicile principale ale construcției:
Lungimea totală a pasajului este de 51,3 metri
În profil transversal pasajul are partea carosabilă lățime 18.50 metri, pista de cicliști 2.00 metri, lățime pe partea dreaptă și trotuare 1.30 metri lățime pe partea dreaptă, respectiv 1.00 metru lățime pe partea stângă
Infrastructura este alcătuită din 2 culei masive din beton, fundate direct cu ziduri întoarese în lungime de 9.10 metri fiecare
Suprastructura este alcătuită din 9 grinzi prefabricate din beton comprimat cu armătură postîntinsă
CITEȘTE ȘI
1 milion de euro pentru reabilitarea unui pod vechi de 40 de ani. E la intrarea în Cluj-Napoca