Actualitate
De ce nu e nimeni interesat de modernizarea Podului Garibaldi?
A treia licitație pentru modernizarea Podului Garibaldi a fost anulată. Se pregăteşte cea de-a patra!
Primăria Cluj-Napoca se pregăteşte să lanseze cea de-a patra licitație pentru modernizarea podului Garibaldi. Termenul limită de depunere a ofertelor este 26 septembrie, iar contractul este estimat la suma de 7.7 milioane lei (1,6 milioane euro), fonduri bugetare.
"De trei ori am scos la licitație proiectul și nu a venit nimeni. Am mărit bugetul, s-a făcut reevaluarea indicatorilor tehnico-economici la zi, dar nu mai sunt construtori, nu au oameni pe piața muncii, începe să devină o criză cât mai acută, pe care începem să o simțim și noi. Nu mai vine nimeni la licitații din lipsă de resursă umană. Pierderea resurselor umane este o adevărată problemă, în special la nivel de țară. La Cluj am reușit până la un punct să atragem forță de muncă. Trebuie să vedem cum putem face noi în Uniunea Europeană să fie o situație în care toată lumea să câștige", a declarat primarul Clujului, Emil Boc, la un post de radio local.
Trei licitații anulate
Potrivit anunţului municipalităţii, ofertantul trebuie să facă dovadă că a dus la bun sfârşit în ultimii 5 ani lucrări similare în valoare cumulată de 5,5 milioane de lei la nivelul a maxim 3 contracte. “Prin lucrări similare se înţeleg lucrări pentru construcţie nouă/reabilitare/modernizare pasaje superioare, poduri sau viaducte. Prin lucrări duse la bun sfârşit se înţeleg lucrări recepţionate”, menţionează anunţul.
De la “foarte multe solicitări” la niciuna
Viceprimarul Dan Tarcea spunea că Podul Garibaldi se va lărgi pentru că nu dă bine în peisaj cu Sala Polivalentă şi Cluj Arena.
“Deja a fost publicată licitaţia în SICAP (n.red. Sistem Electronic de Achiziţii Publice). Sunt foarte multe solicitări. Având în vedere numărul mare de solicitări, probabil că vom extinde perioada de depunere a documentaţiilor. După ce vom avea adjudecată licitaţia, vom da detalii despre termenul de realizare şi modalităţile de implementare a proiectului. Podul Garibaldi se va şi lărgi şi se va şi moderniza. Astăzi, Podul Garibaldi nu este un pod care să fie integrat cu Sala Polivalentă şi cu stadionul Cluj Arena şi cu modul în care s-a dezvoltat Clujul în ultimii ani”, spunea, la începutul lunii aprilie, Tarcea.
Cât despre închiderea podului pentru maşini pe perioada lucrărilor, Tarcea respinge această variantă.
“Se va construi sub trafic pentru că nu vom putea să închidem circulaţia în zonă. Este o circulaţie extrem de intensă. Cei care locuiesc în cartierul Grigorescu au puţine variante de a ieşi din cartier. De aceea, vom face sub trafic. Analizăm tot felul de variante, şi un pod plutitor. Dar asta la momentul potrivit. În orice caz nu vom bloca traficul total pe Podul Garibaldi”, a mai spus Tarcea.
Cum va arăta podul după modernizare
Reamintim că şi primarul Emil Boc a respins posibilitatea închiderii circulaţiei rutiere pe durata lucrărilor la Podul Porţelanului, dar în final acest pod a fost închis.
Dacă în 2014 se estima că reabilitarea Podului Garibaldi ar costa 4,9 milioane lei, acum, valoarea totală a investiţiei este de 7,7 milioane lei.
Durata de execuţie la Podul Garibaldi este de 9 luni. Potrivit documentelor Primăriei, lungimea totală a podului este de 50,30 metri. Podul este compus din 9 grinzi pe trei deschideri având structura de rezistenţă mixtă oţel-beton. Lăţimea podului variază între 20 şi 24 metri, iar lăţimea părţii carosabile este de 14 metri. Investiţia presupune lucrări de reabilitare, stăvilare noi, consolidarea infrastructurii existente, rampe de acces şi semnalizare rutieră.
Pentru 2019, Primăria Cluj-Napoca și-a propus ca ținte principale lărgiri de străzi și reabilitări de poduri, printre care Podurile Porțelanului, Garibaldi, Nodul N, Locomotivei sau Fabricii.