Actualitate
Desculț în centrul Bratislavei, Adrian Dohotaru visează la alei pietonale și cicliste la Cluj
Aflată pe locul trei în lume în Green City Index, capitala Slovaciei are de 15 ori mai mult spațiu verde față de orașele din România, susține deputatul independent de Cluj.
Desculț în centrul Bratislavei, Adrian Dohotaru visează la alei pietonale și cicliste la Cluj-Napoca, sursă foto: Facebook Adrian DohotaruAflat într-o vizită la Bratislava, Adrian Dohotaru afirmă că orașul este plin de spații verzi – 332 mp pe cap de locuitor – din care 200 mp pe cap de locuitor sunt rezervații naturale urbane, așa cum România nu are încă în legislație. Există spațiu generos pentru mobilitate nemotorizată, de aceea sunt zone pietonale și cicliste în dublu sens pe fiecare mal al fluviului.
„Alerg desculț în centrul orașului, pe malul Dunării, lângă o pădurice, între fluviu și dig. Iarba e moale, umedă de la roua dimineții. Pământul mă masează gratis și îmi dă energie la propriu. (...) De pe dealul castelului văd pădurea-parc, arie naturală urbană de unde încep Carpații. Vreo 5 cartiere sunt în jurul pădurii-parc, deci bună parte din oraș s-a construit în jurul pădurii, nu au tăiat-o. Spre deosebire de Pădurea Verde din Timișoara, Pădurea Băneasa din București sau Pădurea Hoia-Baciu, dă șansa mai multor locuitori să se bucure de ea, pentru că e aproape de mai multe cartiere, nu la capătul orașului”, mărturisește deputatul clujean.
Acesta susține că se gândește la crearea unui proiect legislativ care să pemită arii naturale urbane, cu o amenajare minim invazivă, pe modelul Parcului Natural Văcărești, folosind expertiza foștilor custozi ai deltei. Dohotaru amintește că străzile pietonale și aleile cicliste ale Bratislavei, oraș de aproape 450.000 de locuitori, plus 200.000 zona metropolitană, sunt mai mari de câteva ori decât aleile și pistele din toate orașele României puse la un loc.
„La Cluj, am putea avea câteva zeci de km de alei pietonale si cicliste, între Gilău – Florești – Cluj – Apahida, care să ne scoată din traficul auto, dar nu există încă, în ciuda declarațiilor, practica administrativă necesară pentru a planifica orașul și zona metropolitană dincolo de mașina personală”, afirmă deputatul independent, într-o postare pe pagina sa de Facebook.