Actualitate
Ce se întâmplă începând din 15 mai cu actele expirate? Află când trebuie să le schimbi
Potrivit decretului prezidențial prin care a fost instituită starea de urgență, actele emise de autorități care expiră în perioada de carantină își prelungesc automat valabilitatea. În condițiile în care starea de urgență nu va mai fi prelungită după data de 15 mai, iată ce se întâmplă acum cu actele care au expirat în perioada de carantină.
Ce se întâmplă începând din 15 mai cu actele expirate? Află când trebuie să le schimbiStarea de urgență va fi ridicată după data de 15 mai, astfel că toate prevederile valabile în această perioadă urmează să își înceteze efectele. Autoritățile au prelungit valabilitatea actelor care expirau în perioada stării de urgență. Este vorba despre documente precum actul de identitate, permisul auto, certificatul de înmatriculare sau vizele de flotant. Mai exact, acestea pot fi schimbate în cel mult trei luni de la ridicarea stării de urgență, ceea ce înseamnă până la jumătatea lunii august.
Când trebuie schimbate actele expirate?
Potrivit Ordonanței militare nr. 3/2020, documentele eliberate de autoritățile publice care expiră pe perioada stării de urgență, pot fi preschimbate în termen de 90 de zile de la terminarea stării de urgență. Cum România va ieși din starea de urgență la data de 14 mai 2020, înseamnă că cei ale căror documente au expirat trebuie să le reînnoiască până la data de 12 august 2020.
Iată lista cu actele care au expirat și care trebuie preschimbate până în luna august:
cărțile de identitate, inclusiv cele provizorii;
vizele de flotant;
permisele de conducere;
autorizațiile de circulație provizorie;
dovezile înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare și ale permiselor de conducere;
documentele necesare la înmatricularea, examinarea sau preschimbarea permisului de conducere (certificatul de autenticitate, fișa medicală, dosarul de școlarizare etc.).