Actualitate
57 de cazuri de abuz asupra unui copil, reclamate în doar două săptămâni la Cluj prin numărul de urgență 119
57 de persoane din Cluj au sunat la 119 pentru a reclama un abuz asupra unui minor, în primele două săptămâni de la lansarea proiectului.
57 de copii din Cluj au sunat la 119 pentru a reclama că sunt victimele unui abuz în doar două săptămâni
Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a realizat, împreună cu conducerea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (D.G.A.S.P.C.) Cluj, o analiză a activității derulate de noul serviciu de call center destinat sesizării cazurilor de abuz împotriva copiilor – 119.
Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj: „În ceea ce ne privește, am asigurat cadrul și dotările necesare pentru ca acest serviciu să poată funcționa optim. Ceea ce ne dorim este ca numărul unic 119 să fie cunoscut de cât mai mulți clujeni, astfel încât copiii să aibă o șansă în plus la o copilărie normală”.
Pe parcursul primelor două săptămâni de funcționare în cadrul D.G.A.S.P.C. Cluj a dispeceratului acestui serviciu telefonic, au fost recepționate 57 de apeluri, marea majoritate a problemelor semnalate fiind deja soluționate. În același timp, trei dintre aceste cazuri, din care două legate de cerșetorie și unul referitor la violență în școală, sunt în curs de a fi soluționate de către specialiștii Direcției. Cele mai multe apeluri, respectiv 83,4% dintre acestea, au provenit de la persoane adulte, restul de la minori și profesioniști din domeniul social.
CITEȘTE ȘI: