Administrație
CFR poate semna contractul cu Arcada-Alstom pe lotul 2 al căii ferate Cluj-Oradea. Contestația a fost respinsă
A fost respinsă contestația italienilor de la WeBuild privind desemnarea asocierii Arcada - Alstom drept câștigătoare pe lotul 2 a căii ferate Cluj - Oradea.
CFR poate semna contractul cu Arcada-Alstom pe lotul 2 al căii ferate Cluj-Oradea. Foto: Facebook - CFR Infrastructură
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins contestația italienilor de la WeBuild după ce asocierea Arcada - Alstom fusese desemnată câștigătoare pe lotul 2 din proiectul de electrificare a liniei Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor, scrie Economica.net. Contestația italienilor a fost respinsă pe 9 decembrie și rămâne de văzut când va fi semnat și acest contract, cu finanțare prin PNRR.
Până acum, CFR Infrastructură a semnat contractele pentru loturile 3 și 4 al căii ferate Cluj-Oradea. Și pe lotul I, pe care se află și pasajul peste Tăietura Turcului, a fost respinsă contestația și urmează ca în luna decembrie să fie semnat contractul.
CFR Infrastructură a desemnat pe 2 noiembrie oferta câștigătoare pentru electrificarea și reabilitarea lotului 2 Aghireș – Poieni, cu o lungime de 36,53 de kilometri, din cadrul liniei Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km). Este vorba de asocierea condusă de gălățenii de la Arcada Company. Durata de implementare a contractului este de 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor.
Pe 10 noiembrie, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunțat că CFR Infrastructură a semnat primul contract pentru electrificarea și modernizarea infrastructurii feroviare din regiunea de Nord – Vest a României. Contractul pentru Lotul 3 (Poieni – Aleșd, 52,74 km) al magistralei Cluj – Episcopia Bihor are o valoare de 2,11 miliarde de lei (fără TVA) și este finanțat prin PNRR. Constructor: asocierea FCC CONSTRUCCION – GULERMAK – CCN.
Pe 7 decembrie, CFR SA a semnat contractul pentru electrificarea și modernizarea lotului 4 ALEȘD – FRONTIERĂ (46,74 km) din cadrul liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km). Câștigătorul contractului este asocierea condusă de italienii de la WeBuild.
În două ore de la Cluj la Oradea pe șine!
Proiectul vizează electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor şi presupune realizarea unei infrastructuri ce va permite viteze maxime cuprinse între 100 km/h şi 160 km/h, ceea ce va reduce major durata parcurgerii distanței între cele două orașe reședințe de județ. Electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor conduce la realizarea unei infrastructuri feroviare optimizate.
Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe actualul tronson de cale ferată existent, cu excepţia unor zone în care este necesară mărirea razelor curbelor în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie şi asigurării parametrilor pentru circulaţia cu viteză sporită. Prin proiect se realizează 18.0 km de linie dublă nouă. Se desfiinţează trecerile la nivel care nu respectă reglementările şi se realizează pasaje denivelate.
Linia de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria are lungimea totală de 166,216 km, la care se mai adaugă intervalul Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria, cu lungimea de 5,9 km.
Traseul liniei CF Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor urmează cursul văii râului Nadăş, pe sectorul Cluj Napoca – Aghireş, iar apoi se desfăşoară în lungul văii râului Crişul Repede, având o orientare de la Est la Vest. Traseul liniei CF este foarte sinuos, întâlnindu-se numeroase curbe cu raze mici cu valori de 400 m. Raza minimă a curbelor este de 225 m situată pe intervalul de circulaţie Oradea – Episcopia Bihor. Pe linia CF Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor sunt amplasate 22 de puncte de secţionare (10 staţii CF şi 12 halte de mişcare) şi 22 de halte comerciale (puncte de oprire în linie curentă).
CITEȘTE ȘI: