Administrație

De ce „a luat-o la vale” Autostrada Sebeș-Turda? Acumulare de apă „neașteptată și imprevizibilă”

Alunecarea de teren de pe Autostrada Sebeș-Turda, în zona Alba Iulia Nord ar fi fost cauzată de acumulări de apă, ca urmare a condițiilor meteorologice din perioada premergătoare apariției fisurilor.

Lucrări la alunecarea de teren pentru care s-a închis traficul pe un sens de mers de pe A10/captură video ziarulunirea/youtube.com Lucrări la alunecarea de teren pentru care s-a închis traficul pe un sens de mers de pe A10/captură video ziarulunirea/youtube.com

 

 


Cauza alunecării de teren de pe Autostrada A10 Sebeș-Turda, din zona Alba Iulia Nord, ar fi fost „o acumulare de apă neașteptată și imprevizibilă” care a condus la creșterea nivelului hidrostatic și a unei scurgeri transversale a apelor freatice spre exteriorul drumului amenajat, scrie Ziarul Unirea, citând surse din interiorul firmei antreprenorului.

 


Prin această s-a redus sensibil rezistență terenului și micșorarea coeziunii, rezultând un coeficient de siguranța subunitar pentru stabilitatea generală. Regimul pluvial intens precum și modificările hidrogeologice au condus la schimbarea importantă a ipotezelor inițiale de calcul, în principal prin creșterea nivelului hidrostatic în acest amplasament.

Amintim că, pe sensul de mers Sebeș-Turda al autostrăzii A10, în zona Alba Iulia Nord, circulația este deviată parțial, întrucât antreprenorul Pizzarotti realizează lucrări de ameliorare a alunecărilor de teren. Circulaţia a fost închisă pentru 30 de zile, începând cu 1 februarie. Pe perioada instituirii restricţiilor traficul va fi deviat astfel: ieşirea de pe autostradă se va realiza prin nodul rutier Alba Iulia Nord, prin breteaua 3, către sensul giratoriu de pe DN 1, km 386+140. Tot de aici se va realiza şi revenirea pe autostrada A10, prin utilizarea bretelei de acces 4.


Ce soluții propune constructorul?

Potrivit sursei citate, pentru consolidarea zonei afectate s-au prevăzut următoarele lucrări:

  • excavarea terenului și realizarea treptelor de înfrățire care să urmărească planul de alunecare;
  • realizarea părții inferioare a taluzului din anrocamente care să formeze un element stabilizator fundat pe un masiv de beton (ranfort);
  • umpluturi din piatră spartă sort de 0-63 mm, ranforsată cu geogrile, deasupra prismului specificat anterior și pereerea acestora pe zona debusarii drenurilor;
  • sistem de drenuri sub-orizontale forate, la două nivele;
  • colectarea, dirijarea și evacuarea controlată a debitelor de apă pluvială, în afară lucrării propriu-zis.

CITEȘTE ȘI:

VIDEO Autostrada A10 Sebeș-Turda o ia la vale. Cum arată lucrările la alunecarea de teren pentru care s-a închis traficul

abonare newsletter