Administrație
Exproprieri pe coridorul lucrărilor pentru reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Oradea-Episcopia Bihor
Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA solicită sprijin Primăriei Cluj-Napoca pentru declanșarea procedurilor de expropriere pentru proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Cluj-Bihor. Cinci imobile proprietate privată urmează să fie expropriate.
Declanșarea exproprierilor pentru derularea proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor/Foto: CFR Infrastructură Facebook.com
În aprilie 2023, CFR Infrastructură semna contractele pentru supervizarea lucrărilor de modernizare și pe primele două loturi ale Magistralei M 300 Cluj - Oradea – Frontieră Ungaria. Este vorba despre Lotul I Cluj-Napoca - Aghireșu și Lotul II Aghireșu - Poieni.
Autoritățile locale din Cluj-Napoca pregătesc declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca-Oradea-Episcopia Bihor”, la solicitarea Ministerului Transporturilor.
Direcția implementare proiecte cu finanțare externă din cadrul CFR SA solicită Primăriei Cluj-Napoca sprijin în demersurile inițiate pentru coridorul de exproprieri aferent lucrării de utilitate publică Electrificarea și reabilitarea liniei de clae ferată Cluj-Episcopia Bihor.
„Având în vedere prevederile HG nr. 1437/2022 privind aprobarea declanșării procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată, aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului, precum și a listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ-teritoriale, situate pe amplasamentul care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, aflate pe raza unităților administrativ-teritoriale: Cluj-Napoca, Baciu, Gârbău, Aghireșu. Izvoru Crișului, Huedin, Poieni, Ciucea și Negreni – județul Cluj;
Cuzăplac și Almașu – județul Sălaj;
Bulz, Bratca, Șuncuiuș, Vadu Crișului, Măgești, Aștileu, Țețchea, Tileagd, Săcădat, Oșorhei, Oradea și Borș – județul Bihor, precum și a faptului că, la data întocmirii documentației privind promovarea hotărârii de guvern, nu au putut fi promovați proprietarii a a 5 imobile afectate de coridorul obiectivului de investiții mai sus-menționat, vă solicităm să ne sprijiniți în demersurile noastre și să transmiteți/afițași Notificarea intenției de expropriere pentru proprietarii imobilelor”, se arată în solicitarea adresată Primăriei Cluj-Napoca.
Sunt vizate o serie de proprietăți de pe aplasamentele situate pe străzile Kovari, Rădăuți, Tiberiu Brediceanu, Tudor Vladimirescu.
Astfel, proprietarii vizați de procedura de exproprieri au obligația ca în termen de 20 de zile calendaristice de la data notificării să se prezinte la sediul expropriatorului CFR SA București, împreună cu documentele care să ateste dreptul de proprietate asupra imobilului afectat.
De asemenea, proprietarii au obligația ca în termen de 30 de zile lucrătoare de la data notificării să elibereze imobilul.
Toate cele opt contracte pentru consultanță pe liniile Caransebeș – Timișoara – Arad și Cluj – Oradea au fost atribuite, potrivit unei informări a companiei CFR Infrastructură din aprilie 2023. Contractul de supervizare și consultanță pentru loturile 3 și 4 ale Magistralei 300 a fost atribuit săptămâna trecută firmei Egis.
Pe loturile I și II a fost desenmată câștigătoare asocierea SC Arex Lider Company SRL, SC Baicond Impex SRL și 3TI Progetti Italia-Ingengeria Integrata SPA. Cele două contracte au o valoare de aproape 30 de milioane lei.
Contractul pentru reabilitarea și electrificarea primului lot al căii ferate Cluj-Oradea a fost semnat în decembrie 2022 cu Asocierea Alstom – Arcada iar pentru lotul 2 Arcada este lider în asociere.
Traseu Cluj-Oradea în două ore
Proiectul vizează electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor şi presupune realizarea unei infrastructuri ce va permite viteze maxime cuprinse între 100 km/h şi 160 km/h, ceea ce va reduce major durata parcurgerii distanței între cele două orașe reședințe de județ. Electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor conduce la realizarea unei infrastructuri feroviare optimizate.
Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe actualul tronson de cale ferată existent, cu excepţia unor zone în care este necesară mărirea razelor curbelor în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie şi asigurării parametrilor pentru circulaţia cu viteză sporită. Prin proiect se realizează 18.0 km de linie dublă nouă. Se desfiinţează trecerile la nivel care nu respectă reglementările şi se realizează pasaje denivelate.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: