Administrație

Tarife diferențiate pentru Park&Ride-ul de la Aeroport. Viceprimarul Dan Tarcea: „Nu ne dorim să transformăm această parcare într-un cimitir de mașini”.

Park&Ride-ul de pe strada Traian Vuia va permite reducerea numărului de mașini din trafic. Tarifele pentru parcare ar putea crește exponențial pentru o durată mai mare de 12 ore.

Tarife diferențiate pentru Park and Ride-ul de pe Traian Vuia. Viceprimarul Dan Tarcea: „Nu ne dorim să transformăm această parcare într-un cimitir de mașini”|Foto: Emil Boc-Facebook Tarife diferențiate pentru Park and Ride-ul de pe Traian Vuia. Viceprimarul Dan Tarcea: „Nu ne dorim să transformăm această parcare într-un cimitir de mașini”|Foto: Emil Boc-Facebook

 

 


Park&Ride-ul de pe strada Traian Vuia, proiect la care lucrările în teren au început în vara anului trecut, urmează să fie realizat până la finalul anului 2024, iar investiția va diminua substanțial aglomerația și poluarea din oraș prin realizarea a sute de noi locuri de parcare. 

„Nu ne dorim să transformăm această parcare într-un cimitir de mașini”

Pe lângă locurile de parcare pentru autovehicule, în zona parkingului vor fi mai multe peroane pentru autobuze, care vor circula pe direcția Baia Mare, Bistrița sau Satu Mare.


CITEȘTE ȘI: 
Începe „curățenia” printre taximetriștii de la Aeroport. Boc: „Vom avea transport civilizat!”

Parkingul este dedicat celor care vin la Cluj din alte localități și care își vor putea lăsa mașinile aici. În zona Park and Ride-ului va fi amenajată o stație de transport public, astfel că oamenii vor putea folosi mijloacele de transport în comun pentru a ajunge în oraș. Însă, după cum semnalează viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, pentru staționarea mașinilor pentru o durată mai mare de timp ar putea fi perceput un tarif mai mare, tocmai pentru a descuraja transformarea parcării în „cimitir” de mașini. 

„Facem o parcare pentru cei care vin în Cluj-Napoca și care își pot lăsa mașina acolo, iau transportul în comun, își rezolvă treaba în oraș și pe urmă revin pentru a-și lua mașina din Park&Ride pentru a ajunge în localitatea de domiciliu.


Vom avea un tarif diferențiat, un tarif mic pentru primele ore. N-aș putea să vă spun încă pentru câte ore, pentru 12 ore, pentru șase ore, sunt aspect ce vor fi stabilite în comisii. 

Și un tarif care va crește exponențial dacă vii să îți lași mașina acolo pentru o durată mai mare de timp, pentru că nu ne dorim să transformăm această parcare într-un cimitir de mașini. 


Deci, nu ne dorim să facem „concurență” aeroportului, pentru că nu acesta este scopul. Scopul este ca cei care au treabă în oraș într-o zi să vină să-și lase mașina și să plece, nu să vină să lase mașina acolo și să plece în vacanță. Pentru aceasta trebuie să se ocupe aeroportul și companiile private de acest lucru. 

Noi trebuie să ne asigurăm că eliminăm o parte din mașinile din oraș, astfel încât să avem un trafic cât mai mic în oraș și să avem aglomerație cât mai mică”, a declarat, marți, viceprimarul Dan Tarcea în cadrul unei intervenții radio locale. 


Astfel, în urma analizei de specialitate, tariful pentru parcarea în interiorul Park&Ride-ului de la Aeroport ar putea crește substanțial pentru o durată mai mare de 12 ore. 

Potrivit estimărilor oficiale, peste 800 de mașini vor fi scoase din trafic, măsură ce va determina reducerea traficului și diminuarea poluării.

De asemenea, în zonă vor fi amenajate locuri de parcare pentru taxiuri, aspect ce va rezolva problema taximetrelor din zona Aeroportului.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Emil Boc, vizită pe șantierul Park&Ride-ului de la Aeroport: „Diminuăm aglomerația și poluarea din oraș”. Lucrări de acces pe strada Traian Vuia.

Ultimele Stiri
abonare newsletter