Administrație

Patru ani pentru realizarea trenului metropolitan din Cluj. Investiție de peste 230 de milioane de euro pentru dezvoltarea mobilității urbane.

Trenul metropolitan Cluj, investiție de peste 1 miliard de lei, va fi realizat în patru ani și va eficientiza mobilitatea urbană.

Patru ani pentru realizarea trenului metropolitan din Cluj. Investiție de peste 230 de milioane de euro pentru dezvoltarea mobilității urbane.|Foto: monitorulcj.ro Patru ani pentru realizarea trenului metropolitan din Cluj. Investiție de peste 230 de milioane de euro pentru dezvoltarea mobilității urbane.|Foto: monitorulcj.ro

 

 


Consilierii locali vor aproba în sedința de săptămâna viitoare studiul de fezabilitate necesar realizării trenului metropolitan, proiect ce va conecta comunele din zonă cu municipiul Cluj-Napoca. Potrivit documentației, peste 17.000 de persoane vor avea acces rapid la zona centrală a Clujului, prin intermediul acestui mijloc de transport nepoluant. 

CITEȘTE ȘI: 
Parteneriat între Primăria Cluj-Napoca şi comunele din zona metropolitană pentru trenul metropolitan. Emil Boc: „Construim un oraş cu o calitate a vieţii mai bună prin diminuarea poluării.”

Astfel, printre benficiarii proiectului sunt locuitorii de pe teritoriul a șase unități administrativ-teritoriale: municipiul Cluj-Napoca și comunele: Apahida, Baciu, Bonțida, Gârbău și Jucu.


Proiectul Tren Metropolitan Cluj constă în introducerea unui serviciu de transport public de călători de-a lungul infrastructurii existente de cale ferată, între Gârbău și Bonțida, cu 23 de puncte de îmbarcare-debarcare:
*30 de trenuri pe zi
*Frecvența de circulație -
1 tren/h între orele 5.00-6.00
2 trenuri/h între orele 6.00-19.00
1 tren/h între orele 19:00 – 22.00
Lungimea parcursului este de 48,8 km. 

Valoarea totală a investiției este de 1.149.916.114,67 lei, inclusiv TVA/circa 231.027.467,09 euro. 


Patru ani pentru realizarea trenului metropolitan Cluj

Investiția va fi realizată eșalonat:
*Anul 1 – 302.108.323, 78 lei (26%)
*Anul 2 – 457.244.861,79 lei (40%)
*Anul 3 – 390.562.929,10 lei (34%)

Durata de implementare a proiectului este de patru ani (48 de luni), din care pentru procedurile de licitație sunt prevăzute 12 luni, iar pentru proiectarea și execuția lucrărilor este prevăzut termenul de 3 ani. 


Finanțarea investiției va fi realizată din fonduri europene nerambursabile, din alocațiile de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor și în urma sunmelor alocate de beneficiarii proiectului trenului metropolitan: Municipiul Cluj-Napoca și comunele Gârbău, Baciu, Apahida, Jucu, Bonțida și Consiliul Județean Cluj. 

Trenurile (70 m lungime) vor avea o capacitate de transport de 840 de persoane (capacitate nominală – 420 de locuri) pe oră și sens.  


La sfârșitul lunii septembrie, Primăria Cluj-Napoca a încheiat un parteneriat cu comunele din zona metropolitană pentru realizarea proiectului trenului metropolitan. 

Anterior, Ministerul Transporturilor a publicat în transparență decizională proiectul trenului metropolitan din Cluj, care va fi realizat în parteneriat cu Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.

Transport feroviar pentru mii de călători și descongestionarea traficului rutier

Trenul metropolitan din Cluj va descongestiona traficul rutier de pe DN1, DN1F și DN1C și va reprezenta o soluție modernă și nepoluantă de transport pentru mii de călători. 

„Cererea de transport ridicată, raportată la capacitatea infrastructurii de transport rutier face ca principalele artere care intra în Municipiul Cluj-Napoca (DN1, DN1F și DN1C) să fie congestionate la orele de vârf.

Calea ferată formată din magistralele 300 și 401 străbate cea mai mare parte a principalului culoar de dezvoltare. Astfel, dezvoltarea unui sistem de transport metropolitan pe calea ferată ar reprezenta o soluție viabilă pentru peste 17.000 de locuitori, care ar putea accesa zona centrală a Municipiului Cluj-Napoca, în mai puțin de 30 de minute”, se arată în documentația publicată în transparență decizională de Ministerul Transporturilor. 

Proiectul trenului metropolitan Cluj vizează realizarea infrastructurii rutiere și pietonale, și include patru pasaje subterane pietonale, cu un punct intermodal în zona Aeroportului (stațiile Piața 1 Mai, Fabricii de Zahăr, IRA și Aeroportul Internațional „Avram lancu”). În plus, pe traseul trenului metropolitan vor fi realizate opt parcări auto (stațiile Gârbău, Rădaia, Hoia, Dezmir, Apahida, Câmpenești, Jucu de Jos, Bonțida).

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Încă un pas pentru realizarea Trenului Metropolitan din Cluj. Mai multe stații feroviare, pasaje pietonale și parcări auto.

Primăria pregătește un parteneriat cu comunele din zona metropolitană a Clujului pentru realizarea trenului metropolitan

Ultimele Stiri
abonare newsletter