Administrație

«Cârtițele» care vor săpa tunelul pentru metrou au ajuns în Constanța. TBM-urile, în drum spre Cluj.

«Cârtițele» care vor săpa tunelul pentru metrou au ajuns în Constanța și vor porni marți, 10 decembrie, spre Cluj.

«Cârtițele» care vor săpa tunelul pentru metrou au ajuns în Constanța | Foto: monitorulcj.ro «Cârtițele» care vor săpa tunelul pentru metrou au ajuns în Constanța | Foto: monitorulcj.ro

 

 


Celebrele «cârtițe» pentru săpăturile subterane la metroul din Cluj au ajuns în Constanța.

 


Potrivit CNAIR, TMB-urile pornesc, marți, 10 decembrie, spre Cluj.

CITEȘTE ȘI: 
„Cârtițele” care vor fora tunelul metroului din Cluj au plecat din China. Emil Boc: „Între timp, noi nu stăm”

„Transporturi agabaritice pe ruta Agigea RORO PTF – Florești (CJ)
În perioada 10.12.2024 – 19.12.2024 se vor desfășura două transporturi cu depășiri pe traseul:
Agigea RORO PTF – DN39A – DN39 – Agigea – A4 – DN2A – Giurgeni – Slobozia – DN21 – Drajna – A2 – DN Centura București - A1 – Pitești – DN65B – DN65 – Albota - Drumul Expres Craiova - Pitești – DN65 – Craiova – DN65F – DN6 – Filiași – DN66 – Târgu Jiu – Centura Târgu Jiu – Simeria – A1 – A10 – A3 – DN1 – Florești.
Vehiculele transportă componente necesare pentru lucrările de la metroul din Cluj.
Lățimea maximă a vehiculelor este de 6,35 m, masa totală 188,08 tone, lungime 32,50 m, înălțime 4,50 m, viteza de deplasare urmând a fi adaptată condițiilor de trafic. Menționăm că în conformitate cu OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice viteza maximă de deplasare a vehiculelor cu depășiri este de 70 km/oră”, a transmis CNAIR.


Ce sunt TBM-urile?

TBM-urile (Tunnel Boring Machines) sunt utilaje de mare capacitate folosite pentru săparea tunelurilor subterane. În română, TBM poate fi tradus ca „Mașină de Forat Tuneluri”. Aceste echipamente sunt utilizate în mod obișnuit pentru construcția de tuneluri de mare lungime destinate transportului rutier, feroviar, metroului sau conductelor de apă și canalizare.

Există mai multe tipuri de TBM-uri, iar fiecare este adaptat pentru diferite tipuri de sol (roci dure, argilă, nisip etc.) și pentru condițiile specifice ale tunelului care urmează să fie construit.


În 5 iunie, la Cluj, au început lucrările în teren la metroul din Cluj, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani.

CITEȘTE ȘI: 
Metroul din Cluj este un proiect ambițios și inovator, primul mare proiect „la cheie” din România și unul dintre cele mai mari din Europa

Proiectul constă în proiectarea, construcția, echiparea și punerea în funcțiune a unei linii de metrou ușor în zona metropolitană Cluj-Napoca, în lungime de 21,03 km și având 19 stații și un depou, dotate cu facilități pentru buna integrare a sa cu celelalte sisteme de mobilitate.


Conform datelor oficiale, în anul 2031, anul de punere în funcțiune al metroului, vor fi 164.000 de călători pe zi, ceea ce înseamnă mai puțin cu 29.000 de mașini în oraș, încă din primul moment de funcționare a metroului. În termeni de „transformare verde”, într-un an, metroul va elimina gaze cu efect de seră în echivalent a jumătate de milion de copaci plantați.

Linia de metrou ușor, cu 19 stații subterane și un depou suprateran, are o capacitate de transport nominală/maximă la interval de 90 secunde: 15.200/21.600 pasageri/oră și sens (40 trenuri/oră și sens).

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

«Cârtițele» care vor săpa tunelul pentru metrou, în drum spre Cluj. Emil Boc: „TBM-urile sunt pe vapor, vor ajunge în Constanța și de acolo vor veni la Cluj”.

«Cârtițele» care vor săpa tunelul pentru metroul din Cluj, așteptate să sosească în România. Emil Boc: „Nu sunt întârzieri”.

Ultimele Stiri
abonare newsletter