Administrație

Boom în infrastructură! Peste 1.500 km de drumuri și căi ferate primesc undă verde.

Peste 1.500 km de şosele şi căi ferate au primit acordul de mediu în 2024 şi urmează să fie construite în anii următori.

Peste 1.500 km de şosele şi căi ferate au primit acordul de mediu în 2024 şi urmează să fie construite în anii următori | Foto: Autoritatea pentru Reforma Feroviară - Facebook Peste 1.500 km de şosele şi căi ferate au primit acordul de mediu în 2024 şi urmează să fie construite în anii următori | Foto: Autoritatea pentru Reforma Feroviară - Facebook

 

 


Peste 1.500 de kilometri de șosele și căi ferate au primit acord de mediu, în 2024, urmând să fie construite în anii următori, iar alți aproximativ 1.000 de kilometri de infrastructură rutieră și feroviară se află în procedură de evaluare a impactului asupra mediului, în vederea emiterii sau revizuirii actelor de reglementare, a declarat președintele Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM), Laurențiu Alexandru Păștinaru.

România pregătește un plan de construcție ambițios 

Potrivit raportului anual al Serviciului Autorizări și Evaluare Impact, din cadrul ANPM, pe parcursul anului trecut s-au aflat în derulare 18 proiecte de infrastructură rutieră propuse de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), șapte de infrastructură de cale ferată al căror titular este Compania Națională de Căi Ferate (CFR), precum și patru proiecte de navigație, unul de ecologizare a Dunării, unul de prospecțiuni geologice, patru proiecte de telecomunicații și două pentru amenajare hidroenergetică, se arată într-un comunicat al agenției, remis luni Agerpres.


CITEȘTE ȘI:
CFR SA, licitație pentru serviciile topo-cadastrale necesare declanșării procedurii de expropriere și continuarea lucrărilor de modernizare a liniei de cale ferată Cluj-Oradea

„De la un an la altul, a crescut numărul proiectelor de infrastructură, iar acest lucru se vede deja în multe locuri din țară, unde se circulă mai bine pe șosea sau pe calea ferată. Aproape 2.500 de kilometri de autostrăzi, drumuri expres și căi ferate s-au aflat în procedură de evaluare pe tot parcursul anului trecut, 60% din acestea fiind deja finalizate cu acorduri de mediu sau cu revizuiri de acorduri de mediu, iar celelalte 40% aflându-se în procedură, conform Legii 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului”, a susținut Păștinaru, citat în comunicat.

Dacă în privința proiectelor de infrastructură rutieră au fost deja finalizate acordurile de mediu pentru aproape 760 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres, proiectele de infrastructură feroviară finalizate totalizează peste 740 de kilometri.


Autostrăzi sau căi ferate? România mizează pe ambele

„Munca din cadrul Direcțiilor Controlul Poluării și Reglementări și Conservarea Naturii, Biodiversitate este extrem de importantă în derularea procedurilor de evaluare a impactului asupra mediului, în cazul tuturor proiectelor de anvergură, care se desfășoară pe teritoriile mai multor județe. După analiza tehnică a fiecărui proiect propus spre aprobare, experții noștri verifică amplasamentele proiectelor, participă la Comisiile de Analiză Tehnică, urmăresc propunerile formulate în timpul dezbaterilor publice, abia apoi redactează Decizia etapei de încadrare, în vederea emiterii Acordului de mediu”, a explicat președintele ANPM.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Anul marilor proiecte ale Clujului. Emil Boc: „Sunt investiții de peste patru miliarde euro, care vor face diferența”.

Drumul de mare viteză Dej-Bistrița, realizat cu bani europeni. Proiect de 37 de milioane de euro și termen de doi ani pentru realizarea lucrărilor.

abonare newsletter