Administrație
Primăria încheie un parteneriat cu CFR pentru realizarea trenului metropolitan
Municipiul Cluj-Napoca și Compania Națională de Căi Ferate vor încheia un parteneriat pentru realizarea proiectului trenului metropolitan pe relația Gilău - Florești - Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida.

Consilierii locali vor aproba, luni, un proiect cu impact semnificativ pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare și creșterea mobilității din Cluj.
CITEȘTE ȘI:
Soluții integrate de transport, la Cluj. Stație suplimentară de tren la Aeroport și transport public prioritizat pe direcția Florești - IRA
Este vorba de un parteneriat între municipiul Cluj-Napoca și CFR SA pentru implementarea trenului metropolitan – un proiect ce va descongestiona traficul rutier de pe DN1, DN1F și DN1C și va reprezenta o soluție modernă și nepoluantă de transport pentru mii de călători.
Trenul metropolitan Cluj, proiect ambițios pentru creșterea mobilității și fluidizarea traficului rutier
„Se aprobă constituirea parteneriatului pentru implementarea proiectului «Tren Metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida» - etapa I a sistemului de Transport Metropolitan Rapid Cluj: Magistrala I de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții, Componenta 2 Tren Metropolitan Cluj între Municipiul Cluj-Napoca în nume propriu și în numele și pe seama UAT-urilor Apahida, Baciu, Jucu, Bonțida și Gârbău în temeiul Acordului de asociere nr. 736684/03.10.2024, pe de o parte și Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, pe de altă parte”, se arată în proiectul citat.
Accesarea de fonduri nerambursabile pentru implementarea trenului metropolitan
Obiectul acestui acord de parteneriat constă în realizarea de proiecte pentru dezvoltarea infrastructurii de transport de natura trenurilor metropolitane, respectiv de a stabili drepturile şi obligaţiile părţilor, contribuţia financiară proprie a fiecărei părţi la bugetul proiectului, precum și responsabilităţile ce le revin în implementarea activităţilor aferente proiectului.
CITEȘTE ȘI:
Trenul metropolitan. Licitațiile pentru lucrări și achiziția de trenuri, deschise în perioada următoare. Boc: „Un proiect complex, cu o valoare de 250 de milioane de euro”.
„Scopul acordului de parteneriat aferent proiectului «Tren metropolitan Cluj» este acela de a implementa proiectul în cadrul Programului Transport 2021-2027, respectiv este reprezentat de derularea intervențiilor la infrastructura de cale ferată destinată transportului feroviar metropolitan în Zona Metropolitană Cluj-Napoca, respectiv Gilău – Florești - ClujNapoca – Baciu – Apahida – Jucu - Bonțida și operaționalizarea acestuia, inclusiv achiziția de material rulant prin accesarea finanțării nerambursabile disponibile în cadrul Programului Transport 2021 – 2027, Prioritatea (P6) - Trenuri metropolitane în nodurile urbane (PT) și în alte programe/surse de finanțare”, se mai arată în documentația citată.
Perioada de valabilitate a acordului de parteneriat începe la data semnării acestuia și încetează la data la care contractul de finanțare aferent proiectului își încetează valabilitatea.
În toamna anului trecut, Primăria Cluj-Napoca încheia un parteneriat cu comunele din zona metropolitană pentru realizarea proiectului trenului metropolitan.
Proiectul Tren Metropolitan Cluj constă în introducerea unui serviciu de transport public de călători de-a lungul infrastructurii existente de cale ferată pentru localitățile beneficiare, cu 23 de puncte de îmbarcare-debarcare, dintre care cinci stații feroviare vor fi modernizate, iar alte opt stații vor fi realizate de la zero.
Lungimea traseului de tren metropolitan va fi de 48,8 km.
De asemenea, lucrările vizează realizarea infrastructurii rutiere și pietonale, și includ patru pasaje subterane pietonale, cu un punct intermodal în zona Aeroportului (stațiile Piața 1 Mai, Fabricii de Zahăr, IRA și Aeroportul Internațional „Avram lancu”). În plus, pe traseul trenului metropolitan vor fi realizate opt parcări auto (stațiile Gârbău, Rădaia, Hoia, Dezmir, Apahida, Câmpenești, Jucu de Jos, Bonțida).
Valoarea totală a lucrărilor este evaluată la circa 250 de milioane de euro și presupune realizarea de stații, tuneluri și pasaje ce vor asigura o conectivitate crescută pentru întreaga zonă metropolitană.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: