Administrație
Legătura DN1 – A3 prin Tureni, în dezbatere publică a proiectului tehnic. Când încep lucrările, că stăm „bară la bară” de ani buni?
Drumul expres care leagă municipiul Cluj-Napoca de Autostrada Transilvaniei are proiectul tehnic aprobat. Ultimul pas înaintea lansării licitației pentru execuție, dezbaterea pentru emiterea Acordului de Mediu.
Drumul expres care va lega Cluj-Napoca de A3 are proiectul tehnic finalizat
Marți după ora 16:00 la Primăria Tureni are loc dezbaterea pentru emiterea Acordului de Mediu, care reprezintă ultimul pas înaintea lansării licitației pentru execuția Drumului Expres ce va lega Cluj-Napoca de autostrada A3.
Acest acord este obligatoriu pentru finalizarea documentaţiei tehnice şi pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern.
Drumul expres este necesar pentru asigurarea unei legături mai rapide pentru accesul în Cluj-Napoca din Autostrada Transilvania. Acum accesul se face prin Turda, Florești și DN1, unul dintre cele mai aglomerate tronsoane din România, scrie economedia.ro, cu 50.000 de mașini pe zi.
„Raportul privind impactul asupra mediului și a Studiului de Evaluare adecvată, pentru proiectul ”CONSTRUIRE DRUM EXPRES PENTRU REALIZAREA CONEXIUNII DINTRE AUTOSTRADA A3 (ZONA TURDA) ȘI DRUM NAȚIONAL DN1 (ZONA TURENI)” în comuna Tureni, sat Tureni, nr. F.N., jud. Cluj, a fost depus. Tipul deciziei posibile luate de APM Cluj poate fi emiterea acordului de mediu sau respingerea solicitării de emitere a acordului de mediu. Raportul privind impactul asupra mediului, poate fi consultat la sediul A.P.M. Cluj din Calea Dorobanţilor, nr. 99, Cluj-Napoca, jud. Cluj, în zilele de luni-joi, între orele 9-1400 și vineri, între orele 9-1300 și la sediul D.R.D.P. Cluj, din municipiul Cluj-Napoca, strada Decebal, nr. 128, județul Cluj, în zilele de în zilele de luni-vineri, între orele 9-1400. Documentul menționat este disponibil și la următoarea adresă de internet: www.apmcj.anpm.ro.” – a anunțat CNAIR.
Asociația Pro Infrastructura a atenționat asupra „excesului de zel” din partea ministrului Mediului și i-a cerut acestuia să dea „dovadă de rațiune când decide asupra studierii impactului asupra faunei în terenuri exclusiv agricole”:
„Asociația noastră a susținut în trecut această procedură de mediu acolo unde infrastructura traversează păduri sau arii protejate. Aici însă ne exprimăm dezacordul față de excesul de zel care întârzie un proiect cu o reală valoare pentru sănătatea oamenilor! Cerem Ministerului Mediului să dea dovadă de rațiune când decide asupra studierii impactului asupra faunei în terenuri exclusiv agricole, deci puternic antropizate”, nota în iulie, pe pagina de Facebook, Asociaţia Pro Infrastructură.
Investiție de 55,3 milioane de euro
Sectorul de drum propus, între localitățile Turda și Mărtinești, va avea o lungime estimată de 5,3 km și va cuprinde două benzi de circulație pe un sens. Costul estimat al investiției gestionate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere este de 55,33 milioane de euro, finanțarea fiind asigurată, în principal, din fonduri europene.
Viitorul tronson de drum Turda-Mărtinești este parte a drumului expres Turda - Halmeu (Someș Expres), proiect de infrastructură prevăzut în Master Planul General de Transport al României 2014-2030 și prin intermediul căruia se va realiza conexiunea la Rețeaua Trans - Europeană de Transport (TEN-T). Someș Expres va avea o lungime totală de peste 320 de km și va interconecta cele mai importante municipii din zona de Nord-Vest a României: Cluj-Napoca, Bistrița, Satu Mare, Baia Mare.
Calendarului de implementare a proiectului A3 - Tureni:
- decembrie 2021: avizarea studiului de fezabilitate la CNAIR
- ianuarie 2022: obținerea acordului de mediu, în paralel cu avizarea studiului de fezabilitate la Ministerul Transporturilor
- iulie 2022: obținerea autorizației de construcție
- martie 2023: semnarea contractului de execuție
- septembrie 2024: darea în exploatare
CITEȘTE ȘI: