Economie

Costul vieţii şi evoluţia economiei îi îngrijorează pe românii din generaţiile Millennials şi Z

Costul vieţii şi evoluţia economiei îi îngrijorează pe românii din generaţiile Millennials şi Z şi îi determină să-şi amâne sau anuleze planurile de a-şi cumpăra o locuinţă sau de a-şi întemeia o familie.

Tânăr care stă în fața laptopului și lucrează/ Foto: pixabay.com Tânăr care stă în fața laptopului și lucrează/ Foto: pixabay.com

 

 


Costul vieţii şi evoluţia economiei îi îngrijorează pe românii din generaţiile Millennials şi Z şi îi determină să-şi amâne sau anuleze planurile de a-şi cumpăra o locuinţă sau de a-şi întemeia o familie, potrivit unui raport realizat de o companie de consultanţă.

 


Principalele motive de îngrijorare ale românilor din generaţiile Millennials şi Z sunt costul tot mai ridicat al vieţii de zi cu zi (pentru 44% dintre Millennials şi 33% dintre reprezentanţii Generaţiei Z) şi evoluţia economiei (pentru 27% dintre Millennials şi 22% dintre reprezentanţii Generaţiei Z), conform studiului Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey 2023, realizat în 44 de ţări, inclusiv România.

CITEȘTE ȘI:
Numărul românilor care reușesc să economisească a crescut. 25% dintre persoane sunt într-o poziţie financiară mai bună acum decât în 2022
Plafonarea adaosului comercial timp de 3 luni începe de la 1 august! 14 alimente vor beneficia de reducere

La nivel global, tot costul traiului este principala preocupare a tinerelor generaţii (pentru 42% dintre Millennials şi 35% dintre reprezentanţii Generaţiei Z), însă aceasta este urmată de schimbările climatice (23% dintre Millennials şi 21% dintre respondenţii Generaţiei Z) şi de raţă şomajului (20% dintre Millennials şi 22% dintre respondenţii Generaţiei Z).


Totodată, 58% dintre Millennials şi 38% dintre membrii Generaţiei Z din România afirmă că trăiesc de la un salariu la altul şi sunt îngrijoraţi că nu îşi vor mai putea susţine cheltuielile lunare, astfel că optează pentru un al doilea loc de muncă, cu fracţiune de normă sau cu normă întreagă (33% dintre Millennials şi 38% dintre Generaţia Z), pentru a-şi asigura o sursă suplimentară de venit (43% dintre Millennials şi 31% dintre Generaţia Z).

Conform studiului, proporţia românilor care sunt stresaţi sau anxioşi în cea mai mare parte a timpului este mai redusă în cazul Millennials (35% dintre români versus 39% la nivel global) şi mai ridicată în cazul Generaţiei Z (52% dintre români versus 46% la nivel global). În acest context, reprezentanţii celor două generaţii au în vedere politicile şi iniţiativele referitoare la sănătatea mintală atunci când iau în considerare un potenţial angajator (83% dintre respondenţii din România şi cei la nivel global).


În plus, aceştia afirmă că actualul lor angajator derulează acţiuni pentru susţinerea sau îmbunătăţirea sănătăţii mintale (56% dintre respondenţii din România şi cei la nivel global) şi constată că investiţia în astfel de programe a generat schimbări pozitive la locul de muncă (59% dintre respondenţii din România versus 55% la nivel global).

Studiul a fost efectuat în rândul a peste 8.300 de exponenţi ai Generaţiei Millennials (născuţi între ianuarie 1983 şi decembrie 1994) şi a aproximativ 14.500 de exponenţi ai Generaţiei Z (născuţi între ianuarie 1995 şi decembrie 2003) din 44 de ţări din întreaga lume.


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Pensionarii vor putea să renunțe la pensie pentru o indemnizaţie socială

Românii s-au bucurat prea devreme. Nu toți angajații vor primi tichete de masă majorate!

Ultimele Stiri
abonare newsletter