Economie
Sindicaliștii de la Aeroportul Cluj, nemulțumiți de măsurile fiscale. Vor aduce „grave perturbări”
Sindicaliștii de la Aeroportul Internațional Cluj sunt nemulțumiți de măsurile anunțate de Guvernul României referitoare la măsurile de austeritate din domeniul bugetar. Ei cer ca aeroporturile să fie exceptate de la aplicarea acestor măsuri.
În februarie 2019, sindicaliștii de la Aeroportul Internațional Cluj au protestat în fața Consiliului Județean. Foto: arhivă monitorulcj.ro
Sindicatul Independent al Aeroportului Internaţional „Avram Iancu” Cluj şi-a exprimat punctul de vedere cu privire la recentele măsuri anunţate de Guvernul României, privind unele măsuri fiscal bugetare în domeniul cheltuielilor publice și descentralizarea serviciilor publice, care „vor genera un impact negativ major asupra tuturor aeroporturilor din România”.
„Considerăm că punerea în aplicare a măsurilor propuse prin Proiectul de Ordonanță de Urgență, va aduce grave perturbări în activitatea aeroporturilor din România. Măsurile fiscal bugetare propuse de reducere a veniturilor salariaților din aeroporturi - venituri care oricum sunt mici în raport de ceea ce oferă piața forței de muncă din România sau de la nivel european – induc stres suplimentar și alimentează o stare de incertitudine total nepotrivită resursei umane extrem de greu încercată pe parcursul pandemiei Covid-19. Reducerea veniturilor acestei categorii de personal esențial pentru conectivitatea și mobilitatea sistemului de transport european, este fundamental greșită ca principiu deoarece va perturba grav siguranța și securitatea aviației civile din România, încă în recuperare după criza sanitară din anii 2020-2022”, susține Ioan-Bogdan Păcurar, președinte Sindicatul Independent al Aeroportului Internaţional „Avram Iancu” Cluj.
Potrivit acestuia, măsurile de reorganizare a funcționării entităților din sistemul public „nu pot fi aplicabile aeroporturilor din cel puțin următoarele motive: majoritatea aeroporturilor din România gestionează la acest moment proiecte de extindere, care odată finalizate vor necesita personal suplimentar, pentru a fi complet operaționale; operatorii de aerodromuri din România nu vor mai putea respecta condițiile de certificare impuse pe plan european de către Agenția Europeană de Siguranță a Aviației, în primul rând prin faptul că nu își vor mai putea asigura resursa umană adecvată; reorganizarea de tip șablon inclusiv a organigramelor aeroporturilor, va fi contrară reglementărilor specifice și imperative din aviație și va conduce la crearea de vulnerabilități și riscuri excesive la adresa siguranței și securității aviației, pe plan național și European”, mai spune Păcurar.
Sindicaliștii mai arată că măsurile de reorganizare a forței de muncă, propuse de la nivel centralizat, „nu au corespondent practic în domeniul aeroporturilor din România, sunt contrare dezvoltării acestora și vor induce grave perturbări ale activității aeroportuare”.
„Considerăm absolut necesar ca aeroporturile să fie exceptate din sfera de aplicare a măsurilor propuse prin proiectul de ordonanță de urgență evocat, datorită complexității activității desfășurate și respectiv a unei activități integrate unui sistem internațional de reglementări și standarde unitare la nivel european, așa după cum sunt solicitate de către EASA și supravegheate permanent de autoritățile naționale competente (Autoritatea Aeronautică Civilă din România). Aprobarea ordonanței de urgență fără exceptarea aeroporturilor va duce inevitabil la consultarea în regim de urgență a organizațiilor membre în vederea stabilirii acțiunilor sindicale ce se impun”, arată sindicaliștii.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: