Economie

Autostrada Transilvania. Desemnarea câștigătorului pentru segmentul dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, amânată de CNAIR până la finalul lunii mai.

Decizia în cazul celui mai mare contract de autostradă din România este din nou amânată de CNAIR. Contractul pentru segmentul dintre Poarta Sălajului și Nușfalău de pe A3 nu are încă un constructor desemnat.

O nouă amânare pentru licitația de pe lotul A3 cu Tunelul Meseș. Foto: Facebook - Asociația Pro Infrastructură O nouă amânare pentru licitația de pe lotul A3 cu Tunelul Meseș. Foto: Facebook - Asociația Pro Infrastructură

 

 


Marți, 30 aprilie, a fost termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului pentru secțiunea de 41 kilometri Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău, de pe Autostrada Transilvania, cel mai mare contract de execuție în valoare de aproape 8 miliarde de lei.

 


La mijlocul lunii aprilie, constructorul italian WeBuild a atacat la Curtea de Apel București decizia CNSC favorabilă constructorului turc Makyol în cadrul licitației de 7,5 miliarde de lei pentru construcția tronsonului din Autostrada Transilvania ce include Tunelul Meseș.

CITEȘTE ȘI: 
Un nou blocaj pentru licitația de pe lotul A3 cu Tunelul Meseș. Contestație în instanță împotriva deciziei CNSC favorabilă Makyol.

Însă, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a amânat cu o lună, adică până pe 31 mai, termenul estimat pentru desemnarea constructorului la contractul de 8 miliarde lei pentru tronsonul Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău de pe Autostrada Transilvania. Amânarea este justificată prin faptul că în data de 10 mai este înregistrat primul termen la Curtea de Apel București pentru contestația WeBuild împotriva Makyol, informează Economedia.ro Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a dat dreptate turcilor de la Makyol și a dispus remedierea.


Întârzieri pe segmentul cu Tunelul Meseș (A3)

Inițial, licitația pentru lotul (Poarta Sălajului–Nușfalău) ce include și Tunelul Meseș a fost lansată în noiembrie 2020 (cu o valoare de 4,4 miliarde de lei), însă nu are constructor desemnat la mai bine de trei ani de la lansarea licitației.  
Lucrările la segementul Poarta Sălajului-Nușfalău (A3) sunt extrem de complexe și implică execuția Tunelului Meseș (cu două galerii) în lungime de 2,89 km și cu 2 benzi de circulație pe sens, precum și construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje.

CITEȘTE ȘI: 
Lotul de un miliard de euro dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, fără constructor la doi ani de la lansarea licitației

În situația în care contractul ar putea fi semnat în următoarele 3-4 luni, perioadă ce include potențiale contestații, plus cele 18 luni necesare pentru etapa de proiectare, lucrările nu ar putea începe mai devreme de primăvara anului 2026.


Autostrada Transilvania (A3), secțiunea Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău/Foto: Autostrada A3 Poarta Sălajului - Zalău - Nușfalău Disteco youtube.com


Potrivit CNAIR, cei șapte operatori care au depus oferte sunt:
-Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o (România – Bosnia Herțegovina)
– WEBUILD SPA – MILANO (Italia)
– IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia)
– Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)
– MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
– Asocierea NUROL INSAAT VE TICARET A.S. – DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.Ş. (Turcia)
– Asocierea TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)

Durata de realizare a contractului este de 78 de luni dintre care 18 luni destinate proiectării și 60 execuției. Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,89 km). Valoarea estimată este de 7,48 miliarde lei fără TVA, iar finanțare va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile.


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Un nou blocaj pentru licitația de pe lotul A3 cu Tunelul Meseș. Contestație în instanță împotriva deciziei CNSC favorabilă Makyol.

Autostrada Transilvania. Încă o prelungire a termenului de evaluare a ofertelor pentru lotul cu tunelul Meseș. Contractul de 8 miliarde de lei, fără constructor la peste un an de la lansarea licitației.

Ultimele Stiri
abonare newsletter