Economie

Lidl vânează fosta fabrică de bere Ursus Cluj

Terenul fostei fabrici de bere Ursus din Cluj a intrat în vizorul germanilor de la Lidl, care vor să ridice un magazin în locul centrului de producţie care în vremurile bune avea afaceri de zeci de milioane de euro.

 „O economie trebuie să crească sustenabil şi să aibă o serie de piloni pe care să se bazeze. La noi tot ce se construieşte se construieşte pe consum, aşa cum se întâmpla încă din perioada de boom. Aceste reţele de comerţ modern forţează deschideri şi se extind în continuare deşi există deja o densitate mare de magazine în România“, spune Aliz Kosza, un manager cu experienţă în turism, FMCG (Orkla Foods) şi construcţii (Fabryo), care deţine în prezent propria firmă de consultanţă, potrivit zf.ro.

Multe dintre lanţurile de magazine merg chiar în centrul oraşelor, lucru care nu se întâmplă în alte state precum Ungaria şi Austria, unde magazinele sunt amplasate la periferie. „De altfel, o serie de fabrici au fost nevoite să se închidă pentru că erau poziţionate în zonele centrale, unde nu mai aveau permis de mediu“, spune Kosza.


În ultimii ani tot mai multe fabrici au decis să îşi închidă porţile motivând fie criza financiară şi lipsa apetitului de consum, fie necesitatea de a se reloca în zone cu costuri de producţie mai mici. Investitorii care au închis fabrici au adus în discuţie şi dificultatea de a încărca tirurile cu marfă în interiorul oraşelor, dar aceleaşi tiruri străbat acum oraşul pentru a aproviziona reţelele de comerţ modern.

Reţeaua Lidl ocupă poziţia 22 într-un top al companiilor din România care realizează cele mai mari importuri, fiind astfel retailerul pe rafturile căruia se regăsesc cele mai multe produse aduse direct din străinătate, reiese dintr-un clasament al importat­orilor furnizat ZF de Institutul Naţional de Statistică.

Ultimele Stiri
abonare newsletter