Economie

Clujenilor le-a trecut grandomania

Dacă până acum îşi făceau vile „de ochii lumii”, acum încep să se gândească şi la costurile de întreţinere

Venirea crizei nu a schimbat doar modalitatea în care se face managementul firmelor, ci şi modul în care oamenii îşi stabilesc priorităţile. Dacă până în 2008 atunci când se construia o locuinţă măreţia ei era adesea pusă mai presus de utilitate, acum clujenii au început să considere prioritară dimensiunea costurilor generate de acea locuinţă.

Astfel, fie că vorbim de suprafaţă, fie că vorbim de utilităţi, economia pare să ghideze alegerile.


„Oamenii caută acum case utile, normale, înainte căutau grandomanie. Sunt preferate construcţiile cu 2,3 dormitoare, nu vile cât mai impunătoare”, ne-a explicat Gabriel Petrişor, proprietarul unei firme de construcţii clujene, la târgul de imobiliare desfăşurat la sfârşit de săptămână într-unul dintre mall-urile clujene.

„Noii beneficiari sunt tineri, mai bine informaţi, care se gândesc în primul rând la costurile de utilizare a unei construcţii. Oamenii caută case practice, eficiente energetic. Ca dovadă că şi afacerile noastre sunt în creştere ─ faţă de 2012, în acest an am avut afaceri mai mari cu 15%. Anul trecut a fost, de asemenea,  pe trend ascendent, doar în urma târgului Acasă de la A la Z am echipat trei case cu pompe de căldură şi încălzire în pardoseală”, a declarat Ovidiu Ţifui, reprezentant Eco Instal, furnizor de tehnologii bazate pe energii neconvenţionale.


Construcţiile se dezmorţesc

Redresarea economică a început să fie simţită şi de firmele care activează în domeniul imobiliar. Dacă unii spun că ar fi chiar mai bine decât la sfârşit de 2008, alţi reprezentanţi de pe piaţă susţin că ar mai fi totuşi cale lungă până la rezultatele de atunci.

„Construcţiile au explodat. Nouă ne merge chiar mai bine decât în 2008. Daor faţă de anul trecut vânzările s-au majorat cu 50%”, declară Dorel Oprea, administrator Evo Term, distribuitor tâmplărie, PVC, uşi parchet şi sisteme de umbrire.


„Faţă de anul trecut afacerile merg puţin mai bine, dar nu putem să comparăm situaţia cu cea din 2008, când nu făceam faţă comenzilor. Noi mergem după starea economiei. Creşterea economică se simte imediat deoarece oamenii investesc prima dată în imobiliare şi maşini”, povesteşte administratorul Gabriel Petrişor Construct.

Peste 10.000 de vizitatori la Târgul Acasă de la A la Z

Dezmorţirea pieţei e vizibilă şi prin creşterea numărului clujenilor interesaţi de noutăţile imobiliare. Astfel că, până acum, mai bine de 10.000 de clujeni au trecut pe la stand-urile firmelor participante la târgul de imobiliare Acasă de la A la Z, desfăşurat în acest week-end la Polus. Evenimentul este organizat de AdShop, aceeaşi firmă care organizează, în parteneriat cu Monitorul de Cluj, şi târgul EcoLogica.


Cei peste 20 de expozanți aduc oferte tentante pentru clujenii interesați de cumpărarea sau construirea unei locuințe. Discounturile pot să ajungă până la 20% la elementele de amenajări şi până la 10% la apartamente sau case oferite de constructor sau la serviciile de proiectare şi construcţie.

Astăzi este ultima zi a târgului Acasa de la A la Z, desfăşurat, în zona de food court a Polus Center Cluj. Programul de vizitare este de la 10:00 la 22:00, iar intrarea este liberă.

abonare newsletter