Educație
Profesori din Cluj, printre cei mai buni dascăli din mediul rural
Mai mulți profesori din România din mediul rural, inclusiv din județul Cluj, primesc recunoaștere pentru eforturile depuse pentru a-i ajuta pe copiii din medii defavorizate.
Profesori din Cluj, printre cei mai buni dascăli din mediul rural. FOTO: Municipiul Cluj-Napoca
Acest lucru se întâmplă în cadrul Galei „Profesorul Anului din mediul rural” a organizației Teach for Romania, singurul eveniment din România care scoate la lumină și celebrează „eforturile și rezultatele oamenilor minunați care lucrează în învățământul” de la țară.
„Prin această competiție ne dorim să aducem un plus de vizibilitate profesorilor, învățătorilor, educatorilor din mediul rural care cred în potențialul fiecărui copil, care se pregătesc și își folosesc toată creativitatea și resursele pentru a le oferi acestora șansa la un viitor mai bun prin educație modernă, de calitate, relevantă. Oameni care pot să inspire și care schimbă fața sistemului de educație din România”, anunță organizatorii.
Cadre didactice din Cluj, între finaliști
Deși „Profesorul Anului din mediul rural” va fi anunțat abia pe 15 februarie, Teach for Romania a încheiat jurizările pentru a treia ediție a Galei și a anunțat care sunt cei 22 de finaliști la cele 7 categorii de premiere.
„Dincolo de indicatorii vizibili privind nivelul ridicat de abandon școlar, performanţe academice foarte scăzute, violenţa, resursele limitate – invocate adesea când vine vorba despre școlile din medii vulnerabile, profesorii din medii dezavantajate reușesc să găsească soluții și să creeze școală relevantă pentru elevii lor. Lucrul acesta a fost identificat în cele 518 nominalizări făcute de către părinți, elevi, foști elevi, cadre didactice, directori, parteneri, la Gala Profesorul Anului din mediul rural, ediția a treia”, transmite organizația.
Există șapte categorii: educatori, profesori debutanți, prevenirea abandonului școlar, dezvoltarea literației, dezvoltarea abilităților socio-emoționale, dezvoltarea leadership-ului la elevi, implicare în comunitate.
La categoria „prevenirea abandonului școlar” au fost incluse două cadre didactice din județul Cluj, pe lista celor 22 de finaliști. Este vorba despre Camelia Costantea (director, Școala Gimnazială Viișoara, Cluj) și Monica Nagy (învățător, Școala Gimnazială Cojocna, Cluj).
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: