Educație

Copiii cu dificultăți de învățare, MARGINALIZAȚI

Andronescu plănuieşte segregarea copiilor cu dificultăţi de învăţare, deși legislația interzice segregarea școlară, fiind o formă de discriminare.

Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a declarat pentru Digi24 că se gândeşte la o rezolvare a problemei copiilor cu dificultăţi de învăţare. Oficialul a recunoscut că nu există suficienţi profesori de sprijin şi a explicat că, în opinia sa, ar vrea să îi “împartă mai mulţi la un loc” pe copiii integraţi în clasele normale ca să poată asigura profesori de sprijin. Potrivit Art 5. din Ordinului Ministrului Educaţiei nr 6134/2016 aşa ceva ar fi segregare şcolară pe criteriul cerinţelor educaţionale speciale, lucru interzis de lege.

„Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimitem în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori. Şi mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo. Adică aş vrea: ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă, să le putem asigura profesori de sprijin”, a declarat pentru Digi24 ministrul Ecaterina Andronescu.


Potrivit Ordinului MENCS nr. 6134/2016 privind interzicerea segregării şcolare în unităţile de învăţământ preuniversitar, publicat in Monitorul Oficial nr 27 din 10 ianuarie 2017, segregarea de acest tip este interzisă.

Segregarea este o formă gravă de discriminare şi are drept consecinţă accesul inegal al copiilor la o educaţie de calitate, încălcarea exercitării în condiţii de egalitate a dreptului la educaţie, precum şi a demnităţii umane, arată respectivul act normativ.


 

abonare newsletter