Educație
UBB Cluj-Napoca, liderul universităților din România în domeniul Business & Economics
Universitatea „Babeș-Bolyai” Cluj-Napoca își menține poziția de lider al universităților din România în domeniul Business & Economics, conform clasamentului internațional Times Higher Education.
UBB Cluj-Napoca, liderul universităților din România în domeniul Business & EconomicsConform celei mai recente ediții a clasamentului Times Higher Education pe domenii (THE World University Rankings by Subject 2020), UBB se situează pe poziția 501+ la nivel mondial în domeniul Business & Economics, alături de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Universitatea din București și Academia de Studii Economice din București, acestea fiind singurele universități românești care au reușit să acceadă în acest top.
Din perspectiva indicatorilor luați în considerare de către THE în realizarea acestui clasament sectorial, UBB domină, la nivelul universităților românești, în ceea ce privește impactul cercetărilor științifice publicate (Citations) și anvergura internațională a instituției (International outlook), fiind poziționată similar celorlalte trei universități românești în privința calității predării, respectiv inovării și a transferului de cunoaștere către mediul de business (Industry income).
Mai mult decât atât, în cadrul a două dintre cele trei sub-domenii corespunzătoare (Accounting & Finance, respectiv Economics & Econometrics), UBB surclasează celelalte universități românești inclusiv din perspectiva volumului cercetărilor realizate (Research), nu doar din punctul de vedere al impactului acestora (Citations), se arată într-un comunicat remis de Universitatea „Babeș-Bolyai”.
Times Higher Education (THE) World University Rankings reprezintă unul dintre cele mai relevante clasamente internaționale ale instituțiilor de învățământ superior. THE evaluează și ierarhizează universitățile din toată lumea, începând cu anul 2004, având la bază un set complex de criterii care reflectă activitatea de predare/învățare, relația universităților cu mediul de afaceri, gradul acestora de internaționalizare, respectiv volumul și calitatea cercetării derulate în universități (publicații științifice, citări ale acestora, venituri obținute din cercetare).