Monitorul Cartierelor
De mâine, o nouă firmă se va ocupa de colectarea deșeurilor în Cluj-Napoca. „În prima etapă, ne concentrăm pe ridicarea gunoaielor”
De vineri, o nouă firmă va asigura colectarea gunoaielor în municipiul Cluj-Napoca. Primăria își exprimă încrederea că cetățenii nu vor avea de suferit, iar tema selectării deșeurilor va deveni normalitate.
Colectarea selectivă a gunoaielor în Cluj-Napoca va deveni normalitate/captură foto Emil Boc Facebook.com
„Sunt câteva modificări în ceea ce privește colectarea deșeurilor la nivelul municipiului Cluj-Napoca și nu numai.
Din data de 27 ianuarie, adică de mâine, va intra noua firmă de salubrizare la nivelul municipiului Cluj-Napoca.
Adică cele două firme, Rosal și Brantner, au fost înlocuite în urma unei licitații organizate de ADI Metropolitan, adică cei care sunt în subordinea Consiliului Județean Cluj.
Și noua firmă de salubrizare la nivelul municipiului Cluj-Napoca este firma Supercom.
CITEȘTE ȘI:
Clujenii vor plăti doar cât gunoi aruncă, din februarie! Un nou operator de salubritate, la Cluj-Napoca
Cei care încă nu și-au făcut contractele cu noua firmă au patru variante în care pot să facă contractele.
Fie merg la cele trei locuri – pe Calea Dezmirului nr.12, Constantin Brâncuși nr.18, pe Calea Mănăștur 97 la parter, în intervalul orar luni-vineri 8-17, sâmbătă 9-14 – pentru a-și face contractul.
Fie, de asemenea, pot intra pe site-ul firmei, unde pot să-și încheie contractul și în format online.
De mâine, această firmă va intra și va prelua toate rutele pe care le-a avut Brantner și Rosal”, a explicat viceprimarul Dan Tarcea într-o intervenție radio locală.
Colectarea eficientă a gunoaielor, după o „perioadă de tranziție”
Reprezentanții autorităților și-au exprimat încrederea că tema colectării deșeurilor pe categorii va deveni funcțională în municipiu.
„Noi suntem optimiști că lucrurile vor intra foarte repede în normalitate, iar odată cu intrarea acestei firme, vor fi înlocuite etapizat și containerele cu unele noi.
Vă dați seama că nu se poate face într-o singură noapte sau zi înlocuirea containerelor care sunt sparte.
E o perioadă de tranziție.
În prima etapă, ne concentrăm pe ridicarea gunoaielor, astfel încât să nu fie gunoaie neridicate, urmând ca în maxim o lună de zile toată această procedură, de înlocuire a containerelor uzate, să fie rezolvată.
În regim de maximă urgență vor fi realizate toate aceste elemente. Am stabilit cu firma toate detaliile, astfel încât clujenii să nu aibă de suferit”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea.
Clujenii vor putea urmări pe site-ul Primăriei Cluj-Napoca zilele în care se ridică deșeurile.
„85% din program și-a păstrat aceeași structură, dar sunt și mici modificări pentru că firma și-a făcut noi rute.
Toate aceste date sunt pe site-ul Primăriei, ca fiecare clujean să vadă când vine mașina pentru a ridica deșeurile”, a explicat Tarcea.
O schimbare importantă care apare odată cu semnarea noului contract vizează sistemul de plată.
Astfel, sistemul de tarifare „Plătești cât arunci” va deveni realitate odată cu intrarea în vigoare a contractului.
CITEȘTE ȘI: