Monitorul Cartierelor
Clujenii din cartierul Între Lacuri cer linie de bus spre Gheorgheni, pentru o distanță de 5 minute de mers la pas. Tarcea: „Sunt zone mai îndepărtate unde frecvența nu e suficientă”
Localnicii din cartierul Între Lacuri continuă să ceară autorităților o linie directă de bus spre Gheorgheni, în vreme ce prioritatea o reprezintă cartierele mai îndepărtate, unde frecvența mijloacelor de transport public merită îmbunătățită.
Concectarea cartierelor mărginașe prin mijloace de transport public, prioritară/captură video Emil Boc Facebook.com
Localnicii din această zonă își mențin solicitarea și la un an distanță, context în care viceprimarul Dan Tarcea a fost întrebat când se reunește Comsia de Circulație din Primărie pentru a analiza posibilitatea implementării liniei de bus Între Lacuri-Gheorgheni.
Mobilitate urbană pentru zonele mărginașe ale Clujului
Reprezentanții Primăriei arată că nu exclud posibilitatea conectării directe a celor două cartiere, însă proximitatea dintre zona Între Lacuri și cartierul Gheorgheni permite o deplasare la pas de maximum 7 minute. În acest sens, Primăria urmărește mai degrabă creșterea frecvenței mijloacelor de transport public în comun în relația cu cartierele mărginașe ale municipiului, precum colonia Borhanci și cartierul Europa.
„Este în analiză această procedură.
Între Lacuri și Gheorgheni sunt două cartiere care sunt extrem-extrem de aproape unul de celălalt, adică discutăm de 5-7 minute de mers pe jos.
Toate aceste aspecte se analizează și în măsura în care vom avea mai multe autobuze și vom achiziționa aceste autobuze, putem să extindem și transportul public și în alte zone.
Încă sunt zone, cum ar fi cartierul Borhanci, precum cartierul Europa, în care frecvența nu este suficientă și trebuie să creștem frecvența acolo, cartiere care sunt mai îndepărtate, să spun așa, de oraș.
Dar din cartierul Gheorgheni, de pe strada Dunării până în zona Iulius Mall mai mult de 7 minute pe jos, indiferent cum ai merge, nu faci.
Suntem în analiză și, în momentul în care vom avea o decizie, o vom face publică”, a explicat viceprimarul Dan Tarcea într-o intervenție la un post local de radio.
În prezent, pentru a folosi transportul public din cartierul Între Lacuri spre cartierul Gheorgheni, localnicii trebuie să schimbe mijlocul de transport în Mărăști, iar apoi să aștepte un alt bus spre Gheorgheni, arătau semnatarii petiției lansate anul trecut.
Situația acestora însă nu este singulară.
Și locuitorii cartierului Gheorgheni trebuie să schimbe cel puțin două mijloace de transport public pe direcția cartierului Grigorescu.
Într-o situație similară se regăsesc și clujenii din Borhanci sau din cartierul Europa.
Interconectarea cartierelor
Potrivit viceprimarului Tarcea, administrația locală analizează posibilitatea introducerii unor autobuze de noapte pentru a răspunde solicitării locuitorilor, dar și creșterea interconectării dintre cartiere. Pentru aceasta însă este nevoie de achiziția suplimentară a mijloacelor de transport public.
„Categoric, una dintre prioritățile noastre este interconectarea cartierelor, astfel încât oamenii să fie încurajați să folosească mijloacele de transport în comun.
Este un aspect extrem de important pentru noi, astfel încât să asigurăm descongestionarea traficului. Dar aceasta se face etapizat și pe măsură ce cumpărăm mai multe autobuze. Întrucât orice fel de rută suplimentară, dacă nu ai autobuze noi, trebuie să iei de undeva un autobuz și să-l pui în altă zonă.
Dar nu poți pune un singur autobuz din cartierul Gheorgheni în zona Între Lacuri, ci ai nevoie de mai multe autobuze pentru a asigura frecvența.
În acest moment se fac optimizări, și avem și proiecte de achiziție de autobuze, un proiect multianual în care investim mulți bani în aceste autobuze pe hidrogen, autobuze electrice, nepoluante.
Sunt solicitări să asigurăm și transportul de noapte în anumite cartiere.
Toate aceste elemente sunt în analiză, le-am asumat că le vom face, și vom comunica după ce vom avea toate datele”, a concluzionat viceprimarul Dan Tarcea.
Muinicipiul Cluj-Napoca este unul dintre puținele orașe din țară care încearcă să implementeze conceptul „orașului de 15 minute”, prin care locuitorii să dispună de funcțiuni publice elementare la o distanță de câteva minute de mers la pas, cu bicicleta sau busul.
CITEȘTE ȘI: