Monitorul Cartierelor

Intersecția de la Platinia, nod rutier pentru zona de Vest! Cum avansează proiectul care va conecta trei cartiere prin străzile Mărginașă, Oțetului și Uzinei Electrice? FOTO

Lucrările pentru extinderea arterei Moților-Mănăștur, menite să reducă traficul de pe axa E-V, avansează în zona străzilor Oțetului-Uzinei Electrice. Nodul rutier unde se va intersecta circulația dinspre Mănăștur și Centru, cu cea dinspre Grigorescu și Zorilor, prinde contur.

Axa Moților-Mănăștur. Cum avansează lucrările la proiectul de interconectare a cartierelor, prin legătura str Oțetului cu Uzinei Electrice/Foto: monitorulcj.ro Axa Moților-Mănăștur. Cum avansează lucrările la proiectul de interconectare a cartierelor, prin legătura str Oțetului cu Uzinei Electrice/Foto: monitorulcj.ro

 

 


Artera Moților-Mănăștur este cuprinsă într-un amplu proiect de modernizare. Mai exact este vorba de regenerarea urbană a zonei străzilor Calea Mănăștur, Calea Moților, Uzinei Electrice, Oțetului și Mărginașă.

 


Reorganizarea zonei 

Așa-numita „străpungere” presupune legarea străzii Uzinei Electrice de strada Oțetului (în spațele centrului comercial Platinia). 

Perspectivă de pe strada Oțetului, din acest weekend, în proximitatea centrului comercial Platinia. Lucrările de șantier continuă/Foto: monitorulcj.ro

În urma exproprierii unor imobile de pe strada Ilie Măcelaru și realizarea unui pod peste Canalul Morii, cele două străzi Oțetului și Uzinei Electrice sunt interconectate, iar modificările din acest perimetru vor duce nu doar la o reconfigurare masivă a întregii zone, ci implicit a traficului rutier, după cum urmează:


  • Calea Moților – str. Uzinei Electrice 
  • Strada Mărginașă – str. Uzinei Electrice 
  • Calea Mănăștur – str. Uzinei Electrice 

O nouă legătură între cartiere

Demolările unor imobile pentru realizarea podului peste Canalul Morii au debutat în vara anului trecut, lucrări ce vor conecta marile cartiere ale Clujului, precum Grigorescu-Mănăștur-Zorilor. 

Perspectivă de pe strada Oțetului, din acest weekend, în proximitatea centrului comercial Platinia. Lucrările de șantier continuă/Foto: monitorulcj.ro

Soluția agreată de proiectanți va permite descongestionarea concretă a traficului din zonă și va interconecta trei cartiere. 


Astfel, prin realizarea acestui pod, mașinile care coboară din cartierul Zorilor pe strada Mărginașă, respectiv cele care vin pe Calea Mănăștur vor avea asigurată o conexiune directă cu cartierul Grigorescu, în zona străzilor Oțetului și Uzinei Electrice.

În septembrie 2022, monitorulcj.ro semnala avansul considerabil al lucrărilor la noul pod peste Canalul Morii, în condițiile în care nouă case au fost demolate pe străzile Uzinei Electrice și Mărginașă.


Lucrările la proiectul de modernizare a Căii Moților-Calea Mănăștur-str. Uzinei Electrice, partea de carosabil, vor fi finalizate până în septembrie 2023, arăta recent primarul Emil Boc.

Extinderea Moților-Mănăștur, realizată în proporție de 60%

Mai bine de jumătate din proiectul de extindere a arterei Moților-Mănăștur și a străzilor adiacente a fost realizat până în prezent, potrivit autorităților locale. 

„În privința Calea Moților - Calea Mănăștur - Uzinei Electrice, e un proiect extrem de important din infrastructura Clujului, de care depinde extinderea transportului dedicat și a liniilor dedicate transportului în comun. Stadiul lucrărilor este de 60%, la ora la care vorbim.

Perpectivă din zona lucrărilor de pe strada Oțetului, „străpungere” cu strada Uzinei Electrice pentru interconectarea cartierelor/Foto: monitorulcj.ro

Pot să vă spun că la 1 septembrie se va circula pe carosabilul finalizat, adică începutul școlii nu va mai avea obstacole de trafic pe Calea Mănăștur, urmând ca până în decembrie, când e termenul final, să se efectueze lucrările pe trotuare, pe partea de piațetă. 

Dar ne concentrăm ca până la 1 septembrie tot carosabilul să fie finalizat astfel încât traficul să fie normal și să nu pună piedici odată cu reînceperea anului școlar. Sunt aici și colegii mei - viceprimarul Dan Tarcea care coordonează proiectul, dar și directorul tehnic, care au acest mandat cu firma pentru a prioritiza ce a mai rămas de făcut”, a declarat Emil Boc în cadrul conferinței de presă de săptămâna trecută. 

Perspectivă asupra Căii Moților din zona străzilor Uzinei Electrice-Oțteului, pentru interconectarea cartierelor/Foto: monitorulcj.ro

Lucrările în teren pentru reconfigurarea zonei au început pe Calea Mănăștur, la finalul lunii iulie 2022.

Reabilitarea și modernizarea străzilor cuprinse în proiect se desfășoară pe o suprafață totală de 40.551 mp.

Proiectul „Modernizare și dezvoltare circulație Calea Moților – Calea Mănăștur – str. Uzinei Electrice – str. Mărginașă” prevede următoarele investiții:

  • Patru benzi de circulație pe Calea Mănăștur, cu o lățime de trei metri liniari, iar la intersecția cu strada Mărginașă se vor realiza cinci benzi de circulație;
  • Trei benzi de circulație pe strada Mărginașă cu o lățime de 2,90 ml;
  • Patru benzi de circulație pe strada Oțetului cu o lățime de 3 ml, iar la intersecția cu Calea Moților se vor realiza cinci benzi de circulație;
  • Patru benzi de circulație pe tronsonul Calea Moților – între strada Mărginașă și strada Moldovei, cu o lățime de 3 ml;
  • Trotuare pe ambele părți ale carosabilului cu lățimi între 2 și 5 ml;
  • Piste de biciclete în ambele sensuri pe Calea Mănăștur, Calea Moților și strada Oțetului cu o lățime de 2 ml.

Modernizarea coridorului pe axa Est-Vest vizează reducerea suprafeței carosabile, rezultând pe Calea Mănăștur 4 benzi de circulatie cu gabarit redus – 2 benzi dedicate pentru transportul public și 2 benzi pentru circulatie rutieră (lățime de 3m). Calea Moților – segmentul dintre str. Mărginașă și str. Clinicilor – va avea aceeași configurație cu cea de pe Calea Mănăștur.

Perpectivă din zona lucrărilor de pe strada Oțetului, „străpungere” cu strada Uzinei Electrice pentru interconectarea cartierelor/Foto: monitorulcj.ro

Pe segmentul Clinicilor – George Coșbuc, circulația se va desfășura în sens unic, pe direcția spre Calea Mănăștur, circulația în ambele sensuri fiind posibilă doar pentru transportul public în comun, prin benzi dedicate.

Pentru axa Nord-Sud se propune realizarea unei artere directe, care să asigure legătura rutieră, velo și pietonală pe următorul traseu: Pod Garibaldi – Str. Uzinei Electrice – Str. Oțetului – Str. Mărginașă. 

Pentru acest segment au fost necesare exproprieri. De asemenea, se va construi un pod peste Pârâul Morii, și se va extinde str. Oțetului la 4 benzi de circulație. Pe ambele sensuri de circulatie vor exista piste pentru biciclete și trotuare extinse. 

Pe str. Mărginașă se propune lărgirea la 3 benzi în zona intersecției cu Calea Mănăștur – Calea Moților.

Perspectivă asupra Căii Moților din zona străzilor Uzinei Electrice-Oțteului, pentru interconectarea cartierelor/Foto: monitorulcj.ro

Contractul pentru realizarea lucrărilor în cadrul obiectivului „Modernizare Calea Moților - Calea Mănăștur - Strada Uzinei Electrice - Strada Oțetului - Strada Mărginașă” este estimat la 27.826.835 de lei, bani proveniți din fonduri bugetare. 

Durata totală a implementării contractului este de 18 luni, din care, 3 luni sunt alocate proiectării.

Lucrările sunt derulate de constructorul ARL Cluj SA și au termen de finalizare sfârșitul anului 2023.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Din 2024, clujenii ar putea circula pe noile benzi de pe artera Moților-Mănăștur. Cum avansează lucrările pe cel mai mare șantier din Cluj? GALERIE FOTO

Ultimele Stiri
abonare newsletter