Monitorul Cartierelor
Avans substanțial la breteaua de circulație din estul Clujului, pentru fluidizarea traficului din Gheorgheni
Lucrările la primul drum de legătură al centurii metropolitane avansează în teren. Breteaua din zona de est a Clujului va fluidiza traficul din zona Borhanci-Brâncuși.
Lucrările la drumul de legătură în zona străzilor Borhanci-Constantin Brâncuși avansează în teren|Foto: monitorulcj.ro
În decurs de trei săptămâni de la debutul lucrărilor la drumul de legătură Borhanci-Brâncuși, lucrările au avansat substanțial în teren.
CITEȘTE ȘI:
Lucrări în teren la primul drum de legătură al centurii metropolitane. Noul traseu va facilita accesul în zona Borhanci.
Echipe mixte de lucru au acționat zilnic în teren pentru relocarea utilităților și turnarea primului strat de balastru.
Lucrările la drumul de legătură în zona străzilor Borhanci-Constantin Brâncuși avansează în teren
O parte a spațiului pietonal a fost spart, s-a lucrat la țevile de utilități, iar șantierul a fost extins. Pentru autoturismele aflate în trafic viteza de circulație din zonă a fost restricționată la 30km, iar pentru pietoni a fost înființată o trecere de pietoni temporară.
Dacă ritmul de lucru al celor de la Regia Autonomă a Domeniului Public (RADP) Cluj-Napoca rămâne constant, șantierul va putea fi închis spre finalul lunii decembrie, iar conducătorii auto care vin din zona Borhanci vor dispune de o nouă arteră spre strada Constantin Brâncuși.
Astfel, drumul care face legătura între Borhanci și Constantin Brâncuși va fi extins la 380 m.
„Este o bretea de legătură între strada Borhanciului şi strada Constantin Brâncuşi, 380 de metri cu o lăţime de 5 metri. Face parte din primul drum de legătură cu centura metropolitană, primul drum care intră în sarcina Primăriei din proiectul centurii”, declara la mijlocul lunii octombrie viceprimarul Clujului, Dan Tarcea.
Fluidizarea traficului în zona de est a Clujului
„Primul strat de balastru este turnat. Vor fi patru straturi de agregate naturale, de piatră şi de balastru. Apoi vor fi alte 3 straturi de asfalt. Va fi şi o turbo-giraţie. Ea va fi realizată în momentul în care va exista conexiunea cu centura metropolitană. Am făcut acest demers pentru a putea să fluidizăm ieşirea din cartierul Borhanci. Estimarea este că până în data de 15 decembrie această lucrare ar trebui să fie gata. Mă bucur că am reuşit cu cei de la USAMV să preluăm acest teren de la ei. Este vorba de peste 1,2 hectare de teren. Preluarea terenului a fost destul de dificilă, pentru că a trebuit să schimbăm legislaţia, pentru că a fost o staţiune de cercetare şi nu pot fi expropriate aceste staţiuni de cercetare”, potrivit explicației oferite de viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea.
Terenul pentru extinderea drumului din zona străzilor Borhanci-Constantin Brâncuși, care a aparținut USAMV, a fost preluat de administrația locală în urmă cu patru ani.
Potrivit proiectului asumat de Primărie, strada Constantin Brâncuși, aflată în proces de restructurare, este vizată de lucrări de extindere în cadrul proiectului centurii metropolitane a Clujului.
Lucrările în teren la primul tronson al centurii metropolitane Cluj au început în primăvara acestui an (mai 2024). La începutul lunii octombrie a fost înregistrată o ofertă în cadrul licitației pentru execuția celui de-al doilea tronson al centurii ocolitoare.
Centura Metropolitană, proiect cu indicativ „Drum TransRegio Feleac T 35” va fi realizată în două etape și va avea în total 42 de kilometri, cu o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă).
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: