Monitorul Cartierelor
Cluj-Napoca poate scăpa de infringement! Dintre orașele vizate, Clujul se mișcă mai bine
Patru din cele cinci oraşe vizate de procedura de infringement pentru depăşirile constante ale valorilor de dioxid de azot (NO2) au transmis Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP) măsurile pe care le au în vedere pentru a se încadra în valorile admise.
Cluj-Napoca poate scăpa de infringement! Dintre orașele poluate vizate, Clujul se mișcă bineApărarea României în această speţă se va face exclusiv pe baza soluţiilor fiecărui oraş în parte, potrivit ministerului de resort. Ministrul Costel Alexe a convocat videoconferinţe cu toate cele cinci oraşe ale României aflate în prezent sub procedură de infringement pentru depăşirile constante la NO2 – Bucureşti, Timişoara, Cluj-Napoca, Braşov şi Iaşi, iar primele întâlniri au avut loc, miercuri, cu Primăriile municipiilor Timişoara şi Cluj-Napoca.
„Aceste întâlniri au rolul de a formula răspunsul la scrisoarea de punere în întârziere transmisă României de către Comisia Europeană. Până la această oră, doar patru din cele cinci oraşe au transmis deja Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor măsurile pe care le au în vedere pentru a se încadra în valorile admise ale NO2 şi care vor face parte din răspunsul integrat al ţării noastre. Este vorba despre municipiile: Braşov, Cluj-Napoca, Timişoara şi Iaşi”, notează ministerul.
„Administrația clujeană are o țintă extrem de ambițioasă”
A doua rundă de discuţii a avut loc cu conducerea Primăriei municipiului Cluj-Napoca, fiind stabilită o întâlnire la nivel de experţi care să analizeze măsurile luate de autorităţi în funcţie de solicitările Comisiei Europene. Aceasta a decis, în data de 14 mai 2020, să trimită României o scrisoare de punere în întârziere prin care-i acordă patru luni pentru a lua măsurile necesare pentru rezolvarea deficienţelor cu privire la calitatea aerului constatate de Executivul comunitar.
„În ceea ce priveşte Clujul, vestea bună este că PICA (Planul Integrat de Calitate a Aerului – n.r.) e deja aprobat. Această administraţie are o ţintă extrem de ambiţioasă: până în 2026 transportul în comun să fie 100% electric. De asemenea, planul municipalităţii este de a realiza coridoare verzi pietonale pe malurile Şomeşului, Centura Metropolitană, inclusiv restricţia traficului în centrul oraşului. (…) Este important ca toate primăriile să înţeleagă rolul pe care îl au în lupta cu poluarea aerului din oraşe şi să nu ducă România în faţa Curţii Europene de Justiţie”, a spus ministrul Mediului, la încheierea celor două runde de discuţii.
CITEȘTE ȘI: