Asociaţia Cluj-Napoca 2021 Capitală Europeană a Culturii a inaugurat în premieră, joi, un spaţiu recreaţional experimental în incinta Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj-Napoca. Această inaugurare semnifică şi începerea parteneriatului dintre cele două instituţii pentru sprijinirea candidaturii municipiului Cluj-Napoca la titlul de Capitală Europeană a Culturii în anul 2021.
Universităţile din Cluj au refuzat propunerea Asociaţiei “Cluj-Napoca 2021 – Capitală Culturală Europeană” de mărire a cotizaţiilor pentru anul 2016 în vederea finalizării aplicaţiei cu care se va prezenta în finala competiţiei. În schimb, Primăria Cluj-Napoca, prin vocea primarului Emil Boc a anunţat că, alături de Consiliul Judeţean, va aloca mai mulţi bani din bugetul local pentru susţinerea candidaturii care să acopere deficitul cauzat de neimplicarea universităţilor.
Autorităţile locale au anunţat joi că au început demersurile pentru a prelua în administrare de la CFR Gara Mică pentru transformarea ei într-un centru de artă contemporană. Directorul Asociaţiei Cluj-Napoca 2021, cea care se ocupă de candidatura oraşului la titlul de Capitală Culturală Europeană, Florin Moroşanu, spune că ţine foarte mult la transformarea gării mici în centru de artă contemporană pentru că “face parte din linia de regenerare urbană din programul Asociaţiei”.
Ce-i lipseşte Clujului pentru a câştiga titlul de Capitală Culturală Europeană? Specialiştii clujeni spun că nu este suficient doar efortul celor din spatele Asociaţiei “Cluj-Napoca 2021 – Capitală Culturală Europeană”, ci acesta trebuie coroborat cu susţinerea publicului şi cu sprijinul autorităţilor.
O tânără de 32 de ani din Cluj-Napoca a câştigat concursul de logo-uri organizat de Asociația “Cluj-Napoca 2021 – Capitală Culturală Europeană”, logo-ul care reprezintă identitatea vizuală a candidaturii oraşului pentru titlul de Capitală Culturală Europeană. Potrivit lui Florin Moroşanu, directorul Asociaţiei, la concurs au participat 79 de lucrări.
Inițiatorii proiectului CJX, Gabriel Aldea și Dan Ciulea, s-au întors din călătoria de promovare a Clujului pentru titlul de Capitală Culturală Europeană și au povestit prin ce au trecut. Timp de 35 de zile ei au vizitat 16 oraşe din Europa, foste, actuale și viitoare Capitale Culturale Europene.
Doi bloggeri clujeni au pornit duminică în aventura vieţii lor. Timp de 35 de zile, ei vor vizita 16 oraşe din Europa, foste, actuale și viitoare Capitale Culturale unde vor promova Clujul ca destinație turistică, oraș Capitală Europeană a Tineretului 2015 și ca posibilă viitoare Capitală Culturală Europeană.