În 2025, România are șanse mari să deschidă circulația pe 157 km de autostradă și drum expres. „Dacă toate planetele se vor alinia, scenariul super-optimist ne duce la 243 km”, spun reprezentanții Asociației Pro Infrastructura.
CFR vrea să modernizeze traseul feroviar de peste 100 km dintre Cluj-Napoca și Coșlariu (județul Alba) cu un miliard de euro, dar soluția propusă este de pe vremea Imperiului Austro-Ungar.
Estimări optimiste, dar și vești proaste, pentru cel mai avansat tronson feroviar aflat în proces de modernizare de pe ruta Cluj-Oradea. „Gara din Poieni va fi dărâmată”, anunță Asociția Pro Infrastructura.
Lucrările la DEx4 de lângă Tureni ar putea fi gata doar în 2025. Asociația Pro Infrastructură spune că deși tronsonul este „lung cât un strănut” este totuși dificil de realizat.
În plină vară, mobilizarea de pe segmentul Nădășelu-Mihăiești-Zimbor lasă de dorit. Șanse mici de realizare a secțiunii de 30 km până în 2026, pentru a beneficia de banii europeni.
Secțiunea Nădăşelu-Zimbor-Poarta Sălajului (A3) prezintă un peisaj dezolant. Şansele de încadrare în jaloanele PNRR până în 2026, pentru a beneficia de banii europeni, sunt tot mai mici.