Lucrările la drumul expres de la Tureni, ce va oferi o conexiune directă la Autostrada Transilvania, vor fi încheiate în iunie 2025. Șoferii nu vor mai fi nevoiți să tranziteze Turda.
Lucrările de modernizare a căii ferate Cluj-Oradea, pe o distanță de peste 166 km, avansează modest, iar segmentul Poieni-Aleșd nu are autorizație de construire emisă pe întreg traseul. „România va pierde bani europeni de pe acest coridor feroviar”, avertizează Asociația Pro Infrastructura.
CFR nu reușește să modernizeze rețeaua de cale ferată, iar 25% din trenuri au fost anulate fără un anunț prealabil. „În câteva decenii nu vor mai exista trenuri de călători în România”, avertizează Asociația Pro Infrastructura.
În 2025, România are șanse mari să deschidă circulația pe 157 km de autostradă și drum expres. „Dacă toate planetele se vor alinia, scenariul super-optimist ne duce la 243 km”, spun reprezentanții Asociației Pro Infrastructura.
CFR vrea să modernizeze traseul feroviar de peste 100 km dintre Cluj-Napoca și Coșlariu (județul Alba) cu un miliard de euro, dar soluția propusă este de pe vremea Imperiului Austro-Ungar.
Estimări optimiste, dar și vești proaste, pentru cel mai avansat tronson feroviar aflat în proces de modernizare de pe ruta Cluj-Oradea. „Gara din Poieni va fi dărâmată”, anunță Asociția Pro Infrastructura.