Estimări optimiste, dar și vești proaste, pentru cel mai avansat tronson feroviar aflat în proces de modernizare de pe ruta Cluj-Oradea. „Gara din Poieni va fi dărâmată”, anunță Asociția Pro Infrastructura.
Lucrările la DEx4 de lângă Tureni ar putea fi gata doar în 2025. Asociația Pro Infrastructură spune că deși tronsonul este „lung cât un strănut” este totuși dificil de realizat.
În plină vară, mobilizarea de pe segmentul Nădășelu-Mihăiești-Zimbor lasă de dorit. Șanse mici de realizare a secțiunii de 30 km până în 2026, pentru a beneficia de banii europeni.
Secțiunea Nădăşelu-Zimbor-Poarta Sălajului (A3) prezintă un peisaj dezolant. Şansele de încadrare în jaloanele PNRR până în 2026, pentru a beneficia de banii europeni, sunt tot mai mici.
La o distanță de jumătate de an de la debutul lucrărilor pentru modernizarea liniei feroviare Cluj-Oardea, segmentul Aghireșu-Poieni înregistrează un avans modest de doar 3%.
Modernizarea liniei de cale ferată Cluj-Episcopia Bihor va crește viteza de deplasare a trenurilor la 120-160 km/h, iar distanța va fi parcursă în circa două ore. Modul în care se desfășoară proiectul, însă, este criticat de asociațiile de profil.