Economie
Mobilizare slabă pe segmentul Zimbor-Poarta Sălajului. Șanse reduse pentru deschiderea secțiunii de 12 km de pe Autostrada Transilvania în 2025.
Din cauza mobilizării slabe pe secțiunea Zimbor-Poarta Sălajului (A3), segmentul de 12 km ar putea fi deschis circulației abia din 2026.
Șanse reduse pentru deschiderea circulației pe secțiunea Zimbor-Poarta Sălajului (A3) în 2025|Foto: Asociația Pro Infrastructura-Facebook
Deși deschiderea circulației pe cei 12 kilometri dintre Zimbor și Poarta Sălajului de pe Autostrada Transilvania este perfect fezabilă din punct de vedere tehnic pentru anul viitor, probabil va trebui să așteptăm până în 2026, din cauza mobilizării slabe din teren.
Noi termene pentru finalizarea lucrărilor de pe A3
De altfel, la începutul verii, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a extins termenele de finalizare pentru secțiunea Nădășelu-Zimbor (iulie 2026), respectiv pentru Zimbor-Poarta Sălajului (decembrie 2026).
CITEȘTE ȘI:
Mobilizare slabă pe segmentul Nădășelu-Zimbor de pe A3. Asociația Pro Infrastructura: „Nu ne-ar mira dacă dealurile transilvănene ar lua-o la vale, iar din terasamente la primăvară vom culege buruieni”.
Cel mai probabil, lucrările de pe secțiunea Zimbor-Poarta Sălajului vor fi încheiate abia în 2026.
„Autostrada A3 Zimbor-Poarta, 2025 sau 2026? Deși o deschidere pe cei 12 kilometri dintre Zimbor și Poarta Sălajului este perfect fezabilă din punct de vedere tehnic anul viitor, probabil va trebui să așteptăm până în 2026.
Din păcate, antreprenorul UMB este foarte slab mobilizat, fiind concentrat pe A7 Buzău-Focșani”, semnalează reprezentanții Asociației Pro Infrastructura într-un mesaj publicat pe pagina de Facebook.
„Vestea bună este că licitația aferentă nodului Românași este (aproape) rezolvată: așteptăm semnarea contractului, tot cu UMB”, arată sursa citată.
La începutul lui septembrie 2024, contractul în valoare de 71 de milioane de lei pentru realizarea nodului rutier de la Românași, care va asigura accesul pe și dinspre Autostrada Transilvania, a fost atribuit constructorului UMB.
CITEȘTE ȘI:
A fost desemnat constructorul nodului rutier Românași, de pe A3. Zece luni pentru finalizarea lucrărilor.
Nodul rutier va asigura accesul pe și dinspre Autostrada Transilvania (subsecțiunea Zimbor – Poarta Sălajului), DN1F și DJ108A, până la finalizarea subsecțiunii Poarta Sălajului – Zalău.
Însă, în lipsa viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică din județul Cluj, secțiunea Nădășelu – Zimbor (30 km), nu va putea fi deschis nici în 2025.
„Pe lotul Nădășelu-Zimbor discuția e mai complicată. Pe lângă lipsa forței colosale a UMB, avem cele două viaducte de pe traseul nou care trebuie făcute de Ozaltin. Birocrația aferentă (exproprieri, revizuire acord de mediu), termenul de proiectare (primăvară) și emiterea autorizației de construire, plus execuția propriu-zisă fac aproape imposibilă finalizarea traseului nou în 2025.
Strict teoretic, turcii ar putea face viaductul Nădășelu în 2025, dar le va fi foarte greu. Totuși nu mai încape și celălalt viaduct de la Topa Mică, așa că visul unei inaugurări în 2025 se oprește la sud de Topa, într-o teoretică descărcare provizorie”, avertizează API.
O altă secțiune problematică de pe segmentul Poarta Sălajului-Zimbor-Nușfalău este cea cu tunelul Meseș, pentru care CNAIR a amânat decizia de desemnare a constructorului până la mijlocul lunii octombrie.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: